Gå til innhold

Er det noen grunn til å

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. introdusere få smaker av gangen og la babyen få bare den ei stund, hvis babyen spiser hva som helst? Eller kan man bare gi den nye ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er VIKTIG (for din nattesøvn) å gi en og en ingrediens av gangen, med tre dager imellom, for går det skeis med en ting så kan du bare ta den bort igjen, du trenger ikke ta bort alt og begynne på nytt! Du ser i løpet av tre dager om det er magevondt, eller urolighet pga noe. Og allerhelst innføre nytt på formiddagen, ikke kveldne, for da sparer du enda mer nattesøvn.

Skrevet

Ååå... Du skjønner, jeg har bare gitt det som har falt meg inn jeg, uten å tenke på hva det var. Men mini er svært lite plaget med magen ( i dag er et unntak, tror jeg). Bør jeg legge om dette da?

Skrevet

Iiiiiiiiiiiik! *gjemmer meg under bordet*

Jeg skal lese litt da ja... Men så lenge han ikke har fått vondt av det enda, er det nå enda bra.

Men du; hva med introduksjon av biter i maten? Hvordan gjør jeg det? Han får grøt, middagsglass og banan hittil. I det siste har jeg latt det være litt småbiter i bananen, det har gått fint. Og han smatter på melon mens jeg holder i.

Skrevet

Det var en del variasjon hos oss, helt utelukket i "babymaten" før 9-10mnd, mens hun gjerne spiste skalker! I USA blir det vel toasta wholegrain bagles som kommer nærmere... For brødet her er jo bare luft! Jada, uten tenner, hun fikk tenner seeent! Bra for tannkløe uannsett. Men ikke gi white bread for det kladder! Og selvf ikke la han være alene med det, de setter jo luft og kjærlighet i halsen i denne alderen...

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å starte med brød før vi er hjemme i Norge igjen jeg, så sær er nå jeg :-p Det er jo ikke lenge til da. Men frukt kunne jeg tenkt meg å gi mer av. Han har funnet ut at feedern er teit i det siste, så nå er det mest banan her :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...