Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Mange her som røyker? Mens de er gravid altså? Jeg er en av de som ikke klare å slutte. . . . Og velger å være anonym. . . :-)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Men voksen nok til å få barn er du....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Dårlig svart av anonym over her. Det og røyke og være voksen har ingen ting med hverandre og gjøre. Jeg hvet desverre om flere om røyker under hele svangerskapet uten hell i og trappe ned. Selv røyket jeg da jeg prøvde og bli gravid og sluttet på dagen! Er selvsagt veldig fornøyd med det. Etter jeg sluttet har jeg hatt 4 røyk fordelt ut på 6 mnd,men nå har jeg ikke hatt noen på 2 mnd. Grunnen til det er fordi jeg kjenner så godt at det er noe inni det nå. Lillegutt som sparker og sier hei til meg:=)Derfor klarer jeg ikke tanken på det en gang. Hvis du er en av dem som ikke blir skremt av røyke kampanjer kan jeg jo si det at noen jeg kjenner fødte barn som jormødrene trodde var prematur på termin! Missfarger fostervann som barnet har lagt inni! Lykke til videre og tenk på barnet ditt:=) Håper du klarer og slutte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Hei. Jeg sluttet og røyke for ca en uke siden, og lett var /er det ikke. Anbefaler deg og lese boken " endelig ikke røyker " av Allan carr............... Jeg røkte ca 30 om dagen før jeg ble gravid og kuttet raskt ned , men det var kjempe vanskelig og slutte helt ! Som min jordmor sa til meg for 2 uker siden mens jeg fortsatt røkte 5 om dagen, Du er kjempe flink , ta tiden til hjelp. Det er ikke alle som greier og slutte på dagen................... Lykke til , du greier det nok :-)
Misses*fødeklar* Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Til anonym 07:37! Det siste de som røyker trenger er slike kommentarer de kommer med her. Jeg røykte selv da jeg ble gravid, men klarte å slutte. Nå er det bare deilig å være røykfri. Når jeg ser tilbake på "slutte-tiden" min, synes jeg egentlig at det gikk over all forventing. For meg var det en stor hjelp å prøve og tenke på alle de fordelene jeg hadde ved å slutte. Høres kanskje banalt og enkelt ut, men for meg handler det om å bryte ned alle mytene som finnes omkring røyking:Røyking er IKKE godt (man har bare lurt kroppen til å tro det...), kroppen trenger det IKKE, man må IKKE røyke når man kjeder seg eller venter på bussen, man må IKKE røyke for å stresse ned osv....osv... Kroppen blir jo faktisk bare mer stresset av røyken og for din del blir du nok stresset av dårlig samvittighet i tillegg. Vet ikke helt hva jeg skal si for å oppmuntre deg! Håper du klarer å stumpe røyken - det er faktisk lettere enn du tror!! Lykke til ;-)
Piken på landet Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Herlighet, teite anonym! Høres mer ut som om du ikke er voksen nok til å få barn. Ikke rart at HI ikke tør å signere med nicket sitt når det finnes slike idioter som deg her inne. Jeg røyker ikke altså, men vil bare si til deg at du ikke må gi opp! Prøv ihvertfall å redusere kraftig. Nå er i grunnen ikke jeg rette personen til å uttale meg her, for jeg vet jo ingenting om hvor vanskelig det er å slutte, jeg klarer ikke å slutte med cola engang :-) Derfor beundrer jeg alle de som klarer å slutte tvert den dagen de finner ut at de er gravide, KJEMPEBRA! Du klarer det nok til slutt du også HI, ikke gi deg! Masse lykke til :-)
Piken på landet Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Oj, var visst flere anonyme her! Var ment til anonym 07.37 :-)
sara76 Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 hej! jag har rökt i 18 år, och har alltid sagt att den dagen jag blir gravid ska jag sluta. Den dagen kom och jag tänkte, okej på måndag slutar jag.Det är så svårt!!! när jag var i vecka 11 så bara slutade jag och min samboer en vanlig søndag. Det var så lätt!!!!! førstår inte varfør jag inte har prøvat førr. Det är ju faktiskt pinsamt att visa att man röker när man är med barn, ser inte bra ut. Försök!!!!! lovar att du klarar det. Lycka till!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Med fare for å tirre på meg noen her.. men jeg vil sitere en dame som skreiv et svar på noe lignende tidligere. Hun sa det så enkelt at du klarer å slutte når du innser at du ikke kommer først lenger. At du klarer å ta innover deg at det du gjør skader den lille i magen din. Lykke til med sluttinga! Håper du klarer det
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Anbefaler deg å lese Endelig Ikke-Røyker av Allen Carr. Bestemte meg for å slutte for et par år siden (lenge før jeg ble gravid heldigvis) og leste den fort. Røkte 20 om dagen i flere år og slutta på dagen etter å ha hjernevasket meg selv en hel dag med bok og ønske om å slutte. Det var faktisk overraskende lett å slutte, men krevde at jeg fokuserte mye på det postive og jobbet mye med innstillingen min først. Har ikke hatt lyst på røyk etterpå og har bare positive opplevelser med å slutte. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Skjønner det er vanskelig å slutte, men vil bare fortelle om at i min jobb har jeg møtt babyer med abstinens etter fødselen pga at mor røyker. I tillegg lukter melka røyk, det er ganske ekkelt. Håper du klarer å slutte for både din egen og babyens skyld! Dette er kanskje den beste anledningen du har i livet! Dessuten er det en stor fordel med tanke på krybbedød (som heldigvis ikke er så vanlig) Klem fra ikke-røyker
Annetteaune Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Æ sjønna ikkje folk som kommer inn å forsvara folk som røyk under svangerskape ?? Kem e det mest synd på av mora å ongen ?? Når man e har mot nok t å taq fatt på den største oppgaven i live, å få onga så bør man ha mot t å sett sett eia liv på hold i 9 mnd. Det ekje så lenge! Sorry, men ingen unnskyldning hold når det gjeld røyking og graviditet.Å desuten e vel folk klar over når de legg inn sånner debatta at det bi sterke reaksjona på sånnt! Kutt røyken! Røyka masse sjøl å kutta på dagen. Det har med innstilling å gjør!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Hei igjen. . . Jeg er den anonyme som starta innlegget her. Og,jeg er fullstendig enig med mange. Røyking og svangerskap hører ikke sammen. Men. . . Uten at det skal virke som ett forsvar vil jeg si det er flere faktorer som spiller inn for min del. Uten at jeg skal legge frem de her. . .! Dette pga å unngå nye diskusjoner:-) til min fordel kan jeg si at jeg har klart å halvere røyking'a mi . . Er nede i 5 til 8 pr dag nå. Og, innen fødsel SKAL jeg ha klart det. . . Helt. . . Jeg røyka på alle de andre barna mine å, alle var over 4 kg og alle friske og fine. Ikke at det er en forsvarsmekanisme,sier det bare. Men jeg VET jo såklart det ikke er bra. . . Men det er så VANSKELIG å bli kvitt den lille kosen. . . . Uff . . .
Annetteaune Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Men det som e saken e jo at når ongen e inni magen e det jo alt skal dannes og formes.. Da legg man grunnlaget.. Å det e jo så superviktig at vi som bær de inni oss lev et best muli liv mens de e inni oss.. For å gje de en best muli start på livet.... SÅ ka har det då å sei om man slutta når de kommer ut !?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 røykte med nummer en (siste jeg jorde før jeg ble innlagt, frst jeg gjorde når jeg kunne gå selv igjenn) Men prøver å slutte nå, men f** ikke lett, går fremdeles en til to røyk på ca tre dager
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 jada, jeg har heller ikke klart og slutte helt...mangler motivasjon..ikke lett når en ikke merker noe av at en er gravid heller...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Hei! Til Annetteaune: dette handler ikke om å forsvare de som røyker, men hvordan man motiverer folk. Tror du at ved at vi rakker ned på og får folk til å føle seg som dårlige mennesker gjør det enklere for dem? Nei, skal man hjelpe folk til å klare noe er motivasjon tingen. Ros det positive, ignorer det negative! (ja, jeg er lærer) Til dere som prøver å slutte å røyke: det er flott at dere virkelig prøver. Klarer dere ikke å kutte ut helt så trapp ned, og sakte men sikkert klarer dere det! Stå på Hilsen ikkerøyker som har stor forståelse for at det kan være vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #18 Skrevet 15. november 2007 Jeg er også lærer, men synes ikke man skal ignorere røyking i svangerskapet av den grunn! Det er forsket så mye på skadevirkninger, at kvinner som blir gravide i dag BØR være opplyste nok. Og er de det, kan det vel ikke være rare valget å ta. Tenk på BARNET!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 tenker på BARNET!!!!! men har snakket mye med HSog lege om dette. De sier begge at er jeg superstresset, og klarer å roe meg md en røyk, erdet bedre for barnet at jegda tar meg den halve røyken enn att jeg stresser i timevis, mer skadelig det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #20 Skrevet 15. november 2007 Du tenker på barnet, derfor røyker du? En halv røyk om dagen eller i timen? Hvis du tenker på barnet mer enn du tenker på røyken, tror jeg ikke du trenger å stresse sånn heller. Men det er jo ditt valg...Er vel godt at HS og lege støtter deg hvertfall. Lykke til med babyen
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #21 Skrevet 15. november 2007 en halv røyk om jeg er superstressa, ingen ellers. så går toppen to røyk i UKA
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #22 Skrevet 15. november 2007 Har selv røyket i flere år, men klarte uansett å slutte på dagen. Det har med innstilling å gjøre - det er ikke bare deg selv det går utover lengre. Vil gi barnet mitt den beste starten på livet.
76mod -og-fødeklar Skrevet 15. november 2007 #23 Skrevet 15. november 2007 hei. dette er mitt tredje svangerskap. i mitt første røyket jeg hele svangerskapet. sluttet 1mnd før jeg ble gravid med nr 2. denne gangen måtte jeg en tur til ul i uke 13 for å se det lille mennesket sprelle med armer og bein,da ble lysten på røyk borte. kanskje du kan få en tidlig ul du oxo,kanskje det vil hjelpe deg,om du vil slutte. lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå