LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Ser at dere snakker om hvorvidt mm har innvirkning på senere ørebetennelser. Jeg har ikke lest denne svarteboka til Gro Nylander, men jeg har lest mye annet rart i min tid. Og når jeg kom over denne tråden kom jeg på noe: barn som ammes har i ammeperioden mye lavere fare for øreinfeksjoner enn mme-barn. Ikke pga melka i seg selv, men pga at sugebevegelsen åpner øregangene og dermed minsker risikoen for infeksjon. Mme-barn suger med en annen, og svakere teknikk, dermed får det ikke samme virkning. Men dette har effekt kun i ammeperioden, så selv om man ammes lenge er man fullt ut disponert for ørebetennesler senere i livet. Og selvsagt: barn suger med variasjon i teknikk og styrke så noen mm-barn kan få ørebetennelse selv om de ammes. Merkelig hvor mye rart man snapper opp.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. november 2007 Dytter, så noen kanskje får sett den. :-)
bambi på isen Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Helt klart ingen regel uten unntak, min eldste var et ørebarn, hadde maaaange ørebetennelser selv om jeg amma, men pappaen var også ørebarn når han var liten, så det var nok mye arvelig!! Midterste har aldri hatt ørebetennelse og minste snuppa har vel hatt det 2 ganger eller noe sånn. Alle ble amma til de var 16 mndr.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 13. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2007 Selvsagt ingen regel uten unntak. Skrev det bare fordi så mange syntes å tro at det var mm i seg selv som gjorde dette. Men det har visstnok llangt mer med anatomi enn mæring å gjøre. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå