Gå til innhold

Pompøse navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med så utrolig pompøse navn her på BIM? Er det sånn at alle barn som fødes nå skal høres ut som "hertugen/hertuginnen av York" eller sånt?

Bare lurer....

Det er utrolig mange som skal ha både to og tre navn av de mest klissete navnene man kan sette sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forsåvidt enig, og jeg himler med øynene, men gidder ikke egentlig legge meg opp i hva andre velger, men tenker nok mitt i mitt stille sinn om hvor synd jeg synes i de barna.

navn med lange og vankselige stavelser a la Brynhilde Fridjofine (satser på det ikke er noen som tar seg nær av det eksempelet!) og gjerne prangende utenlandsk klingende navn i tillegg.

men det er opp til hver enkelt hva man vil kalle barnet sitt.

uansett hva man bestemmer seg for er det alltid noen som vil klage, om man velger et 10 på topp navn er det galt, om man går for noe utratisjonelt er man sær etc.

tror vi alle bare skal passe på oss selv og heller le i skjul over det som vi ikke er enig med!

Skrevet

Syns Vilde i hotel cæsar valgte ett fint navn dere da?? Gjert!!!

herre min gud!! hahahah!! det er faktisk gutter som heter det!

Skrevet

Gud bedre: Sol Angelica tar kaka til nå syns jeg: forferdelig!! Men smaken er som baken. Foreldrene syns selvfølgelig det er fritfint.

Skrevet

Sol Angelica??? Uff, er ikke det enda et av de isfolket-navna? DET viser i alle fall en litt snål smak synes jeg, når du kaller opp ungene dine etter en figur i kiosklitteratur.

Skrevet

Kanskje det er det nye, kiosknavn i steden for bibelnavn.

Skrevet

Leste om ei her som hadde kalt sønnen sin for Bork, gruuuusomt navn!!!!

Skrevet

Fordelen med å føde egne barn er at man kan kalle dem akkurat hva man vil. Så kan resten av verden rive av seg alt håret i fortvilelse for min del ;)

Selv om du synes et navn er stygt, kan du ha såpass respekt for andre mennesker at du holder det for deg selv. Det er sikkert noen som synes ditt navn er stygt også.

Skrevet

Detta har blitt dikutert før, finn på noe nytt

Skrevet

så la være å lese det da vel og finn deg noe annet å diskutere sjøl.

Skrevet

Er SÅ enig med HI. Her er det mange rare kombinasjoner og mye kliss. Tenk på barna, de må faktisk leve med det navnet du velger for resten av livet. Kanskje navnet som er sukkersøtt på en baby, ikke passer like godt på en voksen mann på 40? Tenk litt på det.

Skrevet

Sol Angelica og leah isabelle and so on...

Dette er diskutert før og vi er alle skjønt enige:

disse popis, la-oss-slå flest-mulig-svulstige-navn-sammen-velgerene, er unge, lavt utdanna bygdeboere.

Diskusjonen er dermed lagt død:-)

Skrevet

Vær nu så jævlig glad for at ikke alle heter det samme, selv om opinionen har en felles mening om hva som er flotte, normale navn (= poppisnavn).

Helt utrolig hvor snevert folk tenker! Virker som om de bare har hjernekapasitet til å godta enkelte navn…. Mangfoldet blir for mye for dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...