Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 ...uff, får ikke til ammingen!! Klarer liksom ikke å få no rutiner ut av det..og redd melken forsvinner av den grunn! Jeg hadde mye mer melkespreng før og ikke minst oftere spreng! Nå føler jeg ikke spreng i det hele tatt, men vet jeg har melk der.. Men jenta mi spiser uregelmessig...! Det som er så vanskelig.. Vet liksom ikke når ho vil ha mat, hvor mye ho spiser og om ho blir ordenltig mett.. Derfor pumper jeg meg ikke, siden det er så uforutsigbart når ho skal ha mat..!! SOm idag, har ho spist lite og ofte..! Føler melka har blir borte bare av det idag..!! Vil så innmari fullamme og gi henne masse masse melk! Hvordan opparbeide gode rutiner? Mate henne om morge, deretter vente i 2 timer før neste, selv om ho maser og vil ha?? Hvordan produsere mere?
trebarnsmammaen Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hei! Å skape rutiner var det som hjalp meg. Vet ikke hvor gammel din baby er, men det høres omtrent ut som det jeg følte og tenkte de første ukene. Så leste jeg en bok som sterkt anbefalte å ha en fast rekkefølge på babyens "aktiviteter" gjennom dagen. Spise, våkentid, sove, spise, våken, sove. Alltid. På denne måten blir det en forutsigbarhet som er god både for deg og barnet. Alle barn liker og trenger rammer, også slike myke rammer:-). Jeg mener ikke at du skal være helt rigid på dette, selvfølgelig. Men med litt mer system er det lettere å vite når h*n er sulten/trøtt osv. Ellers så er jo hyppig amming heller med på å øke produksjonen enn det motsatte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Man skal ikke ha like mye spreng i puppene som i starten av ammingen. Jo mer jenta di spiser desto større blir produksjonen,og etterhvert kommer rutinene av seg selv..Bare la jenta di spise så ofte hun vil,og så mye hun vil. (vet forresten ikke hvor gammel jenta di er...) Mi jente er nå 3 mnd,og d har akkurat begynt å bli en viss rutine på ammingen. Jeg har latt henne spise så ofte som hun vil. Hvis ikke blir hun bare sur og grinete. Nå spiser hun ca hver 3.time om dagen og hver 5.om natta. Pumper meg om morgenen når jeg har mest melk. Gir den ene puppen til jenta mi mens jeg pumper den andre. Melka fryser jeg ned:) Melka blir ikke "borte" av at jenta di drikker ofte,heller stikk motsatt:) Også må du huske på at melka er tykkere om kvelden og derfor kjennes d ikke ut som at du har så mye melk om kvelden som om morgenen. Melka er tykkere på kvelden slik at ungen skal kunne sove lengre om natta og tynnere om morgen sånn at ungen fortere kan slukke tørsten. Et annet tips er at du ikke må la d gå mer en 3-5 timer mellom ammingen på natta. Ellers så kan melkeproduksjonen gå ned (om man gjør d over tid).D sa iaf HS.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå