kajfla Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 jeg har fått innkallelse til UL på nyåret, og da telte jeg meg fremover, og kom til uke 20. så ringte jeg til sykehuset for å spør om det jeg kunne få time rett før jul rundt uke 18, så vi kunne fortelle nyheten på julaften(hvis jeg klarer å holde det skjult så lenge..) men da sa jordmora at det ikke gikk pga på nyåret er jeg i uke 18 og da er selvfølgelig rett før jul, uke 16 for tidlig. Så stemmer det da at sykehuset/fødestedet ikke regner med de to første ukene..sånn som de gjør her på BIM og andre lignende steder, det hvor man fyller ut dato for siste mens o.l. ?? noen som har erfaring fra dette?
BellaSuz Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg lurer også litt på dette...for da jeg skulle på UL regnet jeg meg frem til at jeg var i uke 19 her på BIM, men etter UL ble jeg satt til 16+3 dvs uke 17. Virker som om de ikke regner med de to første ukene før EL, dvs at unnfangelsen er den reelle starten på svangerskapet istedenfor fra første dag i siste mens som som oftest er 14 dager før EL....?
Guri-mamma Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Min termindato på gravid-kortet stemmer med termindatoen som er regna ut her på bim... var på ul i uke 19....
kajfla Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 enig med deg... det er det eneste forklaringen jeg også fikk til å stemme med. har skrevet dette innlegger i 1.tri og 2.tri. så følg med der..og les hva andre svarer s finner vi nok ut av det etter hvert ;-)
Guri-mamma Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Både gravid-kort uke19 og bim uke19
kajfla Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 enig med bella...et-eller-anna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå