Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Det er nå seks uker siden jeg fødte og har nå prøvd å ha sex for første gang siden. Det var utrolig sårt og vondt og vi måtte bare gi opp... :-(( Dessuten føltes det veldig åpent, det synes både jeg og mannen min. Huff.. Er helt fortvilet. Har vert på seksukers kontroll og fikk beskjed om at alt var bra og at det ikke var noe i veien for å ta opp sexlivet igjen, Fikk også vite at jeg var sår, men at dette kom til å gå over. Er redd for at jeg er helt ødelagt! :-( Revnet litt og ble klipt, men sydde likevel ikke mye. Kniper hver dag, det har jeg gjort siden fødselen, men er det til ingen nytte?? Hvor langt tid tar det før ting blir som før (om det noen gang blir det.... )? Hører og leser om andre som har hatt sex bare etter et par uker og syns det er som før, men det er det IKKE her. Takker for alle svar!!
Ladybug~N&E Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 du blir nok helt oppimot normal igjen skal du se;) vi prøvde oss 3 uker etter fødsel. det var ikke vondt/sårt men det var ikke noe godt heller. kjente nesten ingenting og følte meg vid som en tunnell. klarte ikke bruke knipemusklene mine mens vi holdt på heller. han kunne heller ha stappet fanten ut vinduet og håpet at det blåste litt. tror nok følelsen hadde vært den samme. neste gang var det litt bedre og enda bedre neste gang. nå er det som før 10uker etter fødsel. fortsett å knip. klart det er til nytte!!!! du kan jo ev. kjøpte sånne kuler til knipeøvelsene da. dessuten er sex en god øvelse for å gjenopprette muskulaturen der. knip det du kan når far er på besøk;) dessuten... det skulle bare mangle om man var litt slapp i høna. det er jo litt str. på det som har passert i mellom der da;)
Isabella.04.10 Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Hei. Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier her.. Vi prøvde første gang 5 uker etter fødselen ca.. vi måtte bare avslutte, for det gjorde så syyykt vondt.. nå er det 5 mnd siden fødselen, og nå kjenner jeg at det begynner å bli litt bedre.. men det er fortsatt sykt vondt jeg innbiller meg at det har mye med ph-verdien å gjøre.. jeg er plaget med sopp ol.. så det er kanskje derfor det gjør ekstra vondt. Men uansett, jeg begynner å tro på at jeg kan få et normalt og godt sexliv igjen om ikke så lenge. Lykke til.. jeg vet det er skikkelig deprimerende...men det blir bra igjen
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Ang. dette med at det er sårt: Ammer du? I tilfelle gjør ammehormonene noe med slimhinnene dine som gjør deg sår. Bruk glidemiddel!!!! Jeg hadde f.eks. ks med førstemann og fikk fullstendig sjokk da vi ikke fikk det til første gang etter fødselen fordi jeg var så sår at det kjentes for trangt ut... Men det skyldtes ammingen. Det eneste som hjalp var masse glidemiddel! Og ellers syns jeg ikke at alt har vært helt som vanlig før jeg er ferdig å amme... Brystene er jo fulle av melk og ikke helt "med" ( men bedre om kvelden når de er tommere enn ellers på døgnet).
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Hei! Du, det ordner seg skal du se. Jeg og mannen min har prøvd et par ganger nå, det funker fint. Men jeg er sår og synes det er litt ubehagelig ennå. Snart 3 måneder siden fødsel nå, men det blir bedre og bedre for hver gang. Nå har vi hatt pause på ett par uker for jeg følte at jeg fortsatt var hoven og sår...ta det som det kommer...ettersom at du blev klippet og ordnet med så tar det nok litt lengre tid. Bruk glidemiddel! Ikke stress med dette da, dere har jo hele livet foran dere. Legen sa at jeg var helt grei på 6 ukers kontrollen, men at jeg kommer være øm leeenge. Så jeg tar det med ro jeg nå... Kroppen og følelsene må få lov til å ta det litt med ro nå, ikke noe vits at stresse seg opp.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Takk for svar damer!! :-) Godt å høre at jeg ikke er alene. Håper det kommer seg etterhvert! Ja, jeg ammer og vi brukte glidemiddel. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann som prøver å roe meg ned med at det er ikke så lenge sinden jeg fødte. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå