Gå til innhold

8 mnd...hvor mye ammer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa får melk om morgene ca 6-7, så etter frukt kl 12 og etter mat kl 15 og før hun legger seg kl 20. Noen ganger faller de to midterste bort (ganske ofte iallefall den ene), fordi hun er umulig å amme visst andre er i nærheten. Det går helt greit også, og hun blir ikke noe mer sulten til neste måltid selv om hun ikke får melk. Den er mest for kosen liksom...(bortsett fra morgen og kveld. da må hun alltid ha, men da drikker hun mer).

Synes det plutselig har blitt så lite og lurer på om det går bra liksom....eg vil amme til hun er over året, men er det ikke fare for å miste melka visst eg ammer for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres likt ut som her...Gir du noe mme? Det har ikke jeg gjort og nå som hun er 9 måneder, så er det nesten bare om morgenen hun spiser skikkelig. Jeg merker at jeg har fått mindre melk, men det er jo naturlig..Hun drikker vann ellers, så jeg tror i grunnen deter nok med det måltidet hun får om morgenen og supene utover dagen...

Skrevet

Har gutt på 9 mnd og ammer ikke så mye lengre, men han får en skvett før han legger seg og om moningen når han våkner (gir ikke pupp på natta men mme, prøver å venne han av med nattevåk, så har tatt bort puppekos på natt)

Og av og til får han en sup når han våkner fra den første hvilen sin. Men det må være med en gang han våkner, ellers vil han ikke ha.;);) Av og til kan jeg hoppe over det ene brystet en dag, får ikke spreng og merker heller ikke at det er noe mindre av den grunn;)

Skrevet

Har aldri gitt mme, og slutta nettopp med nattamminga.....

Skrevet

Her så er det kun kveldsammingen som hun spiser godt av. Om morgenen har hun knapt tid for da er det jo opp for å leke :-)

Resten av dagen er det umulig å legge henne til, da blir det bare hyl og skrik.

Var ganske sårt i begynnelsen, var jo ikke klar for å avslutte ammingen riktig enda. Men nå har jeg funnet ut at det igrunn er ganske greit at hun avvenner seg selv.

Håper å opprettholde ammingen om morgenen og kvelden, får se hvor lenge hun godtar dem da.

Spiser ikke om natten, og øver oss masse på å drikke vann til måltidene og ellers.

Hun er 8 mnd den 21 nov

Skrevet

Jeg gir ikke særlig mye mme annet enn at jeg forsøker litt til måltidene i tillegg til vann. Hun er ikke spesielt glad i det, og om jeg skal få i henne noe så må den være kald. (sær lita frøken) Ellers så får hun i seg litt via maisgrøten som hun får til kvelds, og så er det vel mme pulver i grøten som blandes med vann også?

Får to gode grøtmåltider om dagen i tillegg til middag og frukt

Skrevet

Gutten min er knappe 8 mnd og jeg ammer ham morgen og kveld, samt før han skal sove på dagen(men slett ikke alltid det funker, blir hissig hvis det ikke kommer melk fort). Merker at jeg har fryktelig lite melk annet enn på morgenen, men som en sier over her- er jo nesten bare fint at de avvenner seg selv, selv om jeg hadde håpet å amme til han var et år.. Jeg gir ikke mme i tillegg, kun vann til måltider, evnt litt utpumpet mm. Fra 10 mnd kan man jo gi syrnede melkeprodukter, og det fins allerede yougurt man kan gi, så da bør de få dekket calsium behovet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...