Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 6 mnd som spiser opptil 4 måltid på natten (etter kl. 1830-0600). Min lege mente det ikke var så rart siden jeg har "små" pupper, mente han trengte mat ofte siden han fikk "lite" hver gang. Jeg har pumpet meg en del i det siste for å trene på flaske, og får ut et sted mellom 80-140 ml totalt fra begge bryst. Så jeg begynner å tro at legen min har rett. Vi kan ikke gi mme fordi han har melkeallergi (tror vi), og han vil ikke ha nutramigen. Noen råd? Han spiser også dårlig med grøt, middag og fruktpurre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ut ca 100-140 på hvert bryst, gutten er 3 uker nå.. Får han grøt/ middag i tillegg til mm?

Skrevet

Vi har prøvd i 3 uker med mat nå siden han helt tydlig er sulten, men han spiser dårlig. Kanskje 2-3 skjeer bare.

Skrevet

Huffda:( Har dere prøvd å lage grøt el middag med masse mm i? Kanskje han spiser litt mer da siden smaken da er kjent. Eller, (vet ikke om det går an..) blande mm og mme, feks 50/50.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg får ut alt fra 20 ml til 100 ml. Det varierer... Jeg har iallefall hatt mer enn nok melk til gutten vår så langt (han er 5 måneder), men når jeg pumper så flyter ikke melka så godt. Jeg har hørt at noen er mer "gjerrige" på melka enn andre, dvs. at noen har vanskeligere for å pumpe ut melka enn andre.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Har du prøvd med nesespray som gjør at melken kommer lettere? Du må ha resept for å få den. Det kan du få hos lege på HS eller hos fastlegen din.Etter at jeg begynte med det fikk jeg plutselig ut MYE mer melk når jeg pumper. Stopper på 180ml for da er koppen full... men det kommer fortsatt melk. Ut fra hva jeg har lest har bryst størrelsen INGENTING å si i forhold til melkeproduksjonen. Jeg har enorme pupper, men har likevel ikke nok melk på kvelden.

Skrevet

Jeg får pumpet ut mellom 200-250ml av hver pupp. Så om jeg pumper begge så får jeg jo ca 500ml - skjønner at det er vanvittig mye utifra hva dere andre sier... Er svært sjeldent jeg pumper da...syntes det er et voldsomt pes - og mini er ikke 4mnd enda, så trenger ikke mm til grøtblanding enda, så da bare hekter jeg ham på puppen enn så lenge:)

Skrevet

Nesespray?? Det har jeg ikke hørt om, det skal herved anskaffes! Takk for tips. Kanskje jeg kan kjøpe litt melk av deg... neida. Heldig du er da, da har du jo nok i masse vis!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Kosel,

Om jeg ikke tar helt feil betaler sykehusene for å få morsmelk. Dersom du bor et sted med et sykehus med melkebank kan du kanskje tjene noen slanter samtidig som noen stakars premature babyer kan få litt sårt etterlengtet morsmelk, de bitte små babyene trenger ikke mer enn ca 50 ml per dag så med dine 500 kan du mate en baby i 1-1,5 uker ;)

Skrevet

man får aldri like mye ut når man pumper som når babyen selv suger.

men syntes det hørtes lite ut.

har du prøvd mme som de selger på apoteket? den for de som har melkeallergi.

Skrevet

Oi,her var det store mengder! Jeg pumper meg hver kveld,bare for å ha litt mm stående,og jeg får ut mellom 20-80 ml tilsammen! Vanligvis sitter jeg igjen med 60 ml. Men jenta mi får tydeligvis nok,hun er stor jente! Og puppene mine er små forresten..Syntes det legen din sa hørtes rart ut.. Kanskje babyen din bare vokser veldig? :)

Skrevet

Vi prøver den som heter NUTRAMIGEN nå, men jeg brakk meg i 1 min etter å ha testet den ut.. den er jo helt pyton... Han ville heller ikke ha, men jeg skal prøve igjen. Det er jo litt julebord og sånt fremover, og det er jo kjipt om jeg skal sitte og tenke på hvordan det går hjemme istedenfor å slappe av og kose meg litt.... Han våkner hver dag kl. 2210-15 (helt utrolig). og da skal han ha mat. Spiser effektivt i 10 min og så hoster han i 15 min, så spiser han altså 3 ganger til før kl. blir 06!!!! Han er snart 6 mnd og veier 8,5 kg, han er god og rund og verdens blideste gutt!! Det er bare mor her som vil sove på natta..

Skrevet

Hehe.............forbindelsen legen trekker mellom størrelse på pupper og mengde melk er iallefall bare sprøyt og det MÅ han vite (SIKKER på han sa det??) Må le litt..er lege selv.

Men kan godt svare på sp.målet ditt.......datteren min er 4 mnd, om morgenen klarer jeg pumpe ut ca 250 ml til sammen, på kvelden kan det være så lite som 60. Men snuppa klarer alltid få ut mer selv om ikke pumpa klarer det;.)

Og en ting til ang små pupper og mek,- en venninne av meg hadde veldig små pupper (hun kaller dem speileggpupper, hehe), og hun fullammet tvillinger i 6 mnd!! Masse melk....

Skrevet

Veit det, og har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke tatt kontakt å pumpet for levering. Fikk opplyst at de låner ut dobbel el.pumpe og(?) For syntes det er veldig pesete med håndpumpe...(senebetennelse så det blir så vondt i armene:) ) Så når mini begynner med fastføde og det ikke blir like mye amming så skal jeg være flink å pumpe for å levere. (går bort så mye tid når en skal amme,pumpe og sterilisere...) Om jeg får lov til å levere da?? Hørte noe om at de tok endel prøver, målte jernlagrene og at de måtte være over sånn - mine lå på 6 sist, så det er litt i underkant... Får spørre hs!:)

Skrevet

Takk for svar.. ja hun sa det. Jeg stusset på det for mener jeg har lest at det ikke er str det kommer ann på.. Men hun forklarte det med at det ikke var så mye plass i små pupper..

Skrevet

fikk ut ca 50 ml i døgnet. altså ca 5 ml per pumping. dårlig produksjon her gitt =(

Skrevet

Nå fullammer jeg ikke lenger men når jeg gjorde det fikk jeg ut 150 ml på det "beste" brystet og 50-60 på det andre. Har alltid hatt mye mer melk i det ene.

Skrevet

Mener å ha lest at om man skal levere melk til sykehuset er de interessert i at du gjør det før barnet er 3 (?) mnd pga etter det forandrer melken seg visst... Men det er jo bare å ringe å høre. Prisen ligger på rundt 180 kr literen mener jeg å huske...

Skrevet

lurer på hva den nesesprayen som får fortgang på melkeutdrivingen heter? Skal det mye til å få resept på den?

Skrevet

Jeg tok bare kontakt med legekontoret pr telefon. så skrev de den ut til meg. Den heter Syntocinon.

Skrevet

Får man mer melk av denne eller kommer bare det man har lettere ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...