Gå til innhold

Superkjekk lege på min alder og gyn.kontroll:(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff å uff åuff å uff!!! Bytta fastlege for et år siden for å få kvinnelig lege. Tror dere jammen ikke hun har slutta, å nå har jeg fått den superkjekke unge fastlegen... Også skal jeg på førstgangskontroll neste uke (Uke 14), og da er det vel gynekologisk undersøkelse:( BUHUUUU! Vil ikke. var på innvendig UL for 4 uker siden, så jeg lurer på om jeg kanskje kan kutte det ut denne gangen. Har noen opplevd å kunne droppe gyn.undersøkelse.?

Og ikke nok med det: JEG DRØMTE OM HAN I HELE NATT, så nå er jeg nesten litt sånn småforelsket i denne kjekke legen:) Hihi, rare hormoner.:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj.. hehe! d er kjedeli da:/ hver gang jeg ringer dor gu, så ber jeg om en dame. jeg sprer ikke bena for en mann:) å så en kjkk en da. lykke til:)

Skrevet

tror de har sluttet å ta gu på første kontroll. Er noe nytt, jeg slapp det.

Skrevet

Jeg trengte ikke gyn.kontroll.. Men jeg hadde vært på sånn celletest kontroll når jeg egentlig visste at jeg var gravid, men var ikke helt sikker enda da!! HIHI.. Men er viktig å ta celletest da.. men føler seg ikke særlig smart med kjekk lege asssa.. å disse drømmene kan bli ganske intime innimellom. jeg fikk orgasme her en morgen.. guben bare lo da men. hihi..

Skrevet

Jeg kunne velge om jeg ville ha GU på første kontrollen eller ikke. Men jeg vet ikke om det er forskjell på førstegangsfødene og flergangs...

Skrevet

du må nok ta gyn. undersøkelse.. de sjekker for klamydia, celleprøve, infeksjon osv.. dette er viktige prøver:o) men du kan jo be om en kvinnelig lege da, viss di har flere leger på samme sted, eller du kan be om henvisning til en kvinnelig gynekolog:o)

Skrevet

Jeg tok ikke GU på første kontroll. Tok bare GU om jeg hadde selv mistanke om sykdom, eller at blodprøve/urinprøve viste noe.

Skrevet

Puh! Satser på at jeg enten slipper, ellers så må jeg nok spørre om en kvinnelig lege gitt!!! Tror ikke jeg splitter bena framfor trondheims dr. dream... mmmmmm...nesten så jeg håper på en drøm i natt og jeg:) Kribler i magen:):) Stakkars mannen min som jeg elsker over alt på jord:) Men det man ikke vet....:)

Tusen takk for svar jenter og ha ei god natt:)

Skrevet

Det er ikke alltid påkrevet med GU på første svangerskapskontroll, bare hvis det er grunnlag for å tro at man kan finne noe som skal behandles eller undersøkes. Og når det gjelder om legen er mann eller dame synes jeg det må være uvesentlig, husk at personen er der som LEGE. Det siste han eller hun har i tankene i en sånn situasjon er hvordan pasientens kjønnsorganer tar seg ut, annet enn på en klinisk måte (dvs ser etter tegn til sykdom...)

Men når det er sagt, er det mange som hevder at kvinner kan være mer hardhendte og uforsiktige enn menn, og mange som sverger til mannlige leger av den grunn!

Skrevet

Hmm.. vet ikke helt om jeg deler samme syn som hun over.. har vært sykepleier en stund og har sett mye rart.. Vær klar over at nyutdannede leger, vanligvis har en forhistorie som skole-nerd, og med lite erfaring utover den praksis de har fått under utdannelsen sin.. og hva slags erfaringer de får, varierer jo voldsomt! Vet at de fleste, særlig turnusleger er ytterst usikre, og har lite erfaring. Mange synes også de er ubehagelig å foreta gu på unge jenter. Dette går seg jo til, og de må få den treningen de trenger. Personlig har jeg sett nok av sjelvende hender, så her er det kun middelaldrede menn som slipper til. Ikke at jeg vil anbefale andre å tenke som meg, men brent barn....

Til slutt vil jeg bare si; all ære til dere som tørr være prøvekaniner! Norge trnger flere som dere...=)

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 og har aldri hatt GU i forbindelse med 1. kontroll. Eneste GU jeg har hatt har vært 6-ukers etter fødsel. Da har jeg tatt celleprøve.

Skrevet

Jeg var ikke på GU hos legen på første kontroll. Har ikke hatt det i det hele tatt. Men jeg var på innvendig UL i uke 13+1 og da tok de det samtidig på sykehuset.

Ekkelt det der ja, hihi....:)

Skrevet

tror dere virkelig at de mannelig legene blir opphisset av å se langt hemmat hos dere???? tviler strekt på at de sitter der med våte tanker når vi ligger der å skræver....kan ikke være veldig opphissende å se oss langt oppi der, dessuten tror jeg de ikke tenker over det en gang men ser etter det de skal se etter. jeg tror de syntes det er mer ubehagelig enn oss som ligg der, og vil gjøre det de skal fortest mulig!!

jeg har prøvd å vært hos begge deler. min mannelige lege er mye mer forståelsesfull når jeg sier det er ubehaglig og vondt, enn den kvinnelige var, hun var også mye mer hard hendt enn den mannelige. nei jeg takker meg mye mer til en mannelig enn en kvinnelig.

og til du som sa at folk gjerne kunne være forsøkskaniner for de nyutdannede legen som skal utføre GU på en negativ måte! har ikke du vært ny på jobben din noen gang`?? øvelse gjør mester, slik er det med alt, viss ingen vil skræva for en nyutdannet lege/gynekolog så blir det ikke mange av dem!!!

Skrevet

Haha, som snart ferdig legestudent må jeg bare kommentere det som ble skrevet over:

"Vær klar over at nyutdannede leger, vanligvis har en forhistorie som skole-nerd, og med lite erfaring utover den praksis de har fått under utdannelsen sin.. "

Javel, slå alle over en kam som nerder. Jeg foretrekker å si vi er ganske så normale mennesker med over middels lese og lærelyst:)

Jeg har fått enormt masse praktisk klinisk erfaring under utdannelsen, og det er på grunn av pasienter som er velvillige til å la seg undersøke! Og dette er vi som snart er leger og skal ivareta din helse avhengig av for å bli kunnskapsrike og dyktige! Så takk til dere som stiller opp! Og vær trygg på at man faktisk må være ganske så konsentrert når man holder på "der nede", og har lite tid til å tenke på andre ting;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...