Tamline Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 1. Ta frem en ildfast form - ha i formfett/smør 2. Ha en pose frostne blåbær (eller annen bær) i bunnen av forma, 3. Bland sammen: 300g margarin 3dl farin 3dl hvetemel 6dl havregryn Legg dette som et lokk oppå bærene. 4. Stekes på 200 grader i ca.25 minutter. Serveres med vaniljesaus - NAM!!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Denne paien hørtes helt nydelig ut!! Skal prøve den på barseltreff til helga! :-) Men skal smøret være smelta eller hardt? Kan jeg bruke håndmikser?
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 denne hørtes bare HElt nydelig ut!!!! har lett etter ei slik oppskirft!!! )) Skal jeg smuldre smøret samen med sukkeret osv!? best å gjøre dette for hånd tenker jeg, eller!??? )
Fruen i huset Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Jeg har ikke laga denne før, men høres ut som smuldreeplepai. Da skal smøret være hardt og bare smuldres sammen med de andre ingrediensene over eplene.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Har nå lagd denne, og den er NYDELIG!! :-) (For ikke å snakke om enkel å lage!!) Smøret skal være hardt, ja! Gni det inn med hendene! Mmm, namnam!! Blir en ny sånn til helga!! :-)
Candy girrrl Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Kjempegodt. Og myyye bedre enn varianten med epler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå