Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ferie til sommeren med et vennepar. De har unger på 7 og 9, vi en på 2 år.

De vil: 14 dager på Kreta. De har vært der før og koste seg masse, men det er dyrt. 21.000,- for oss tre på trestjerners hotell, uten måltider. Sikkert greit å være samme sted hele tiden med tanke på minsten, men litt kjedelig, tenker sambo og jeg.

Vi vil: Øyhopping på 2-3 øyer. Billigere og mer fleksibelt, men man vet jo aldri helt hvor man får bo. Vi har hatt bare bra opplevelser tidligere, men nå har vi altså med oss gutten vår.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er pyse og hvertfall da jeg har med barn, så hadde nok bestilt alt før jeg dro. Uavhengig av om det ble det ene eller andre alternativet. Det går vel ann med en planlagt øyhopping?

Men klart for deres barn er kanskje et fast barnevennelig hotell det mest spennende?

Skrevet

Hvis dere vil dra på øyhopping, gjør dere det. Det er ikke alltid trygt og godt er det beste. Småen deres har det godt så sant dere er i nærheten, en i den alderen stiller ikke store krav, så det hadde ikke jeg bekymret meg for.

Skrevet

For min del er det nok mest prisen jeg stopper litt opp ved. Vi er ikke akkurat fattige, men 21.000,- for 14 dager i halvbra hotell når det ikke inkluderer noen måltider synes jeg er fryktelig dyrt.

Skrevet

Øyhopping, hadde aldri i verden stannet på et å samme hotell i 14 dager.........kjedelig..........

Ikke noe problemer med en på to. Vi pleier ikke å være mer en noen få netter på hvert sted. Har aldri vært noe problem. Mye lettere å reise med barn enn hva folk flest tror=)

Skrevet

Det er dyrt ja, helt enig. Finnes det ikke noen billigere alternativer i samme området? Men klart er det i fellesferien så er det vel det som er prisen de fleste steder...

Skrevet

De vi skal reise med vil bo på et spesielt sted hvor de har vært før og da er eneste ledige alternativ midt i juli. Egentlig ønsker vi alle sammen å reise i juni, så kanskje vi klarer å lirke dem over på noe annet ;o)

Skrevet

Jeg hadde valgt Kreta, de anbefaler ikke uspesifisert med små unger... (hvis øyhopping er uspesifisert da)

Skrevet

Det går så fint så.

I fjor sommer reiste vi med tre barn til Kroatia. Vi kjøpte flybilletter og leide oss inn hos private familier når vi kom frem. Vi fant frem til et veldig koselig sted rett med stranden. Billig var det også.

For meg og en liten gutt betalte jeg 9000 i reise og opphold

Skrevet

Det går jo an å reise til et litt mer spennende sted enn Kreta da...? Jeg hadde kjedet meg veldig på Kreta eller lignende chartersteder i hele 14 dager...men det er jo min smak. Jeg tenker f.eks Italia, leie hus og reise litt rundt. Eller f.eks Kroatia? Det går jo også an å bestille f.eks Egypt utenfor sesong og få 5 stjerners hotell med all inclusive til den prisen.

Jeg ville nok bestilt overnattingen på forhånd hvis vi skulle reist to familier. Det blir fort et kav hvis man er 7 stk med forskjellige behov i et reisefølge og man ikke har en "base". En 7- og en 9 åring krever nok litt aktivisering og et basseng tilgjengelig til enhver tid, og en 2-åring kan det være litt stress å flytte for mye på...

Skrevet

Hmm... Det har rett og slett ikke falt meg inn å dra til et annet land (må være sent på kvelden...). Skal straks begynne å lete, for Kreta virker døllt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...