Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hver bidige dag sliter jeg med å bestemme meg for hva vi skal ha til middag. Sambo vil ikke ha ditt og minstemann på BARE 2 år vil ikke ha datt og selv er jeg et brød-menneske som helst kunne spist brød med speilegg til middag annen hver dag. Wok? NEI! Fisk? NEI!! Reker? NEI!! Spagetti? Ja og nei!! Kyllingfilé? Ja, men lei!! Hva gjør jeg da?????? Ikke er jeg noe flink til å lage mat og ikke liker jeg det så godt heller. Hjeeeeeeelp!!!!!! Middagen i dag var noe så spennende som fiskepinner og potetstappe. Far i huset blir IKKE fornøyd med det! Men derimot minstemann..DILEMMA!! I går på farsdag spiste vi på restaurant, hehe...Alle fornøyde!! = DYRT!!!! Noen der ute som har noen gode råd/tips? Alt er godt nok for meg...så lenge det er kjapt og enkelt, hehe...¨ Hilsen en kresen familie i sør..:-/
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Vi har det også slik. Men her er alle 3 uenige, i tillegg ti lat vi har "dårlig råd". Vi har funnet ut at vi setter oss ned sammen og lager en meny for en tid fremover. Da er alle enige i at den dagen blir det spaghetti, den neste pannekake osv. Problemet er å komme på hva vi kan velge mellom Bør vell ordne oss en liste over alternativer å tjuvtitte på hver gang......
Kahbean Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Kjøp ei enkel kokebok med oppskrifter som er lett og fort å lage. Eller så har de masse oppskrifter på nettet... f.eks. http://www.matprat.no/tema.aspx?tema=rask Det er så mange gode oppskrifter som er ganske enkel pluss at det finnes mange poser hvor maten er nesten ferdig laget... det er bare å legg til kjøttdeig, osv. Lykke til
Maria-B Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Planlegger middagene vi. Handler for Man-Tors på Mandagen, og for helgen på Fredagen Jeg har jo ikke familie selv enda, er bare meg og sambo...og lille tulla som kommer om en knapp mnd. Men har vokst opp med 4 søsken, og da gikk det jo stort sett i enkle, men gode middager som: Pølsegrateng (middagspølse og kokte poteter i skiver, hvit saus, gratineres i ovnen) med grønnsaker. Fiskeboller i hvit suas, med poteter og raspa gulrøtter. Spaghetti med pølsebiter og tomatsaus. Pannekaker. Tomatsuppe med egg og makaroni. Og dette er mat jeg nå lager selv i ukedagene, i helgene blir det som regel taco og pizza
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 Problemet vårt er att vi ikke har plass til noen ekstra fryser. Har kun et som hører til nedre del av kjøleskapet. Har en kokebok fra boller til burritos. For ungdommer. Kjempefin..men så er det å bla opp i en kokebok når man i utgangspungtet ikke liker å lage mat..BLÆÆ!!! Sambo liker å lage mat, heldigvis, og er flinkere enn meg, men jeg må nesten lage den i ukedagene, siden han ikke er hjemme før sent. Middag blir ofte kvelds for minsten.. Kan vel kalle meg litt lat når det gjelder middager også. og tiltaksløs!!! Uff, skjerpe seg!!!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2007 I dag endte jeg opp med å lage ostepanetter med gr.saker og poteter. Ikke vanlige poteter, men sånne rundte, frityr stekte (sønnen spiser ikke vanlige)..Og Bearnaise saus.kke akkurat den sunneste middagen men.. Så neste problem blir hva jeg skal lage i morgen, hehe...;-) Skal ikke være lett gitt!!
mammamammamammamor Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 eg styrer heldigvis middagen her, har laga en middagsplan for hele november. det var veldig vellykka
ticalinda Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Her kommer noen forslag: Toro pølsegryte med ris til Svenske kjøttboller med fløtesaus og poteter eller ris Svenske kjøttboller i tomatsaus med pasta Steinbitkaker med poteter og brun saus Carbonarasaus med skinkebiter og pasta Fylte torskepanetter med poteter Husk å sette til grønnsaker etter smak og lyst!! Håper dette var til litt hjelp!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2007 Takk. Det var til god hjelp:-) I dag ble det så enkelt som flatbiff i pitabrød med salat. Enkelt og godt:-) I morgen er det 6 års dag for meg og sambo. Da må vi feire med noe ektra godt syntes jeg. Rart det der med mat...hadde det vært opp til meg kunne jeg bare spist brød hver dag jeg, hehe...
mor.monsen Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Denne uken er hverdagsmenyen slik: Mandag: Kjøttkaker og kålrabistappe Tirsdag: Fiskegrateng. (hjemmelaget) Onsdag: Pannekaker og spinatsuppe Torsdag: Fiskekaker i brun saus med grønnsaker til Fredag lørdag og søndag er usikket ennå men tipper det blir taco en dag, kanksje pizza en dag og lasagne eller moussaka. Med deilig salat til!
klumpen og gullet Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Jeg har også begynt å lage ukesmeny. Denne uken så det sånn her ut: Mandag: Tomat og pølsegryte med pasta Tirsdag: Hjemmelagde karbonader med løk Onsdag: Laks med agurksalat og rømme Torsdag: Canneloni med kylling, snøfrisk og purre Fredag: Entrecote med bakt potet,kryddersmør og broccoli
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 15. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2007 Dere er jo så flinke da!!!! Jeg får det så travelt med middagen jeg. Jobber jo fult og har en MEGAsulten pjokk som "forventer" middagen ferdig på null komma nix;-) Men jaggu skal jeg prøve å lage noe av deres forslag:-) Nam nam
temi & keli Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Vettu... I travle perioder lager jeg middagen kvelden i forveien.. Sånne ting som kan lages i forveien, vel å merke.. Supper, grøt, pastaformer osv kan utmerket lages dagen før og stå i kjøleskapet til middagstid neste dag.. Det tar kortere tid å varme opp enn å lage fra bunnen av ) -og kanskje det ikke er mer som skal til for at matlaginga ikke blir et ork heller, for da blir du ikke så stressa, irritert og får en negativ stemning rundt tilberedninga..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå