magne_nrk Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hei alle vordende. I forbindelse med serien "Jordmødrene" på NRK, laget vi en egen serie på nrk.no der man kunne følge Helene og Atle som skulle føde. (se www.nrk.no/jordmodrene) Vi har fått mange tilbakemeldinger på mail, men vil gjerne høre hva dere mener om serien- dere er jo tross alt midt i målgruppa:) Si din mening her eller send en mail til [email protected]
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg er ikke gravid, men synes serien var fantastisk! Gleder meg veldig til å selv bli gravid; flott å få oppleve situasjonen så nært! Ønsker flere episoder!
EnLitenPrins Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 JEg synest serien er FANTASTISK! Håper på flere episoder!
L<3E<3 Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 FANTASTISK serie. ønsker flere:) var så fint å se på.
mamman te JM og M Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 den var kjempe koselig synes æ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helt topp :)
J@h@ Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Gråt meg gjennom de fleste fødslene jeg. Synes det var fint at det ble vist så mange ulike fødsler, både med smertestillende og naturlig. Det eneste de kunne gitt litt mer info om var angående ruptur og sying. Det virket nesten som om alle kom ifra det uten mèn. Skulle også likt å vite om tidlig fostervannsavgang, hva som er standard prosedyre rundt omkring på de ulike sykehusene. Hørtes jo ut som om de egentlig ikke ville ha den kvinnen liggende inne for å la fosteret prøve å klare seg. Det ble litt for mye fokus på det ene sykehuset og hvordan det ble gjort der. Skulle likt å sett at flere sykehus var med i serien slik at man fikk et litt bedre innblikk i hva som blir gjort hvor. Ellers en meget fin serie! Fikk ikke med meg tv sendingene men synes det var flott at episodene ble lagt ut på nettet.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Syns serien om Helene og Atle var kjempebra!! Var innom daglig for å sjekke om det var lagt ut nye episoder. Et sympatisk par som jeg både identifiserte meg med og ble rørt av. Informativt og bevegende, jeg grein meg gjennom flere av episodene. Spesielt flott å få se en live fødsel! Helene var kjempedyktig og sterk, og Atle var jo helt knust av glede og stolthet....nydelig!! Selv skal jeg føde i januar, og jeg gleder meg enda mer etter å ha sett denne web-serien og Jordmødrene. Mer av sånt!!
cecan24 Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 jeg så nettopp de siste episodene av helene og atle og synes de er så flinke. Synes dette har vært en kjempefin serie med veldig god informasjon. Likte også jordmødrene veldig godt. Gråt meg igjennom mange fødsler. Håper på flere sånne serier.
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Jeg har sendt inn underskriftskanpanjen vår til ham.... med over 350 underskrifter på.
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Jeg syns serien var helt topp!! Har sett alle episodene omigjen idag..! Syns de er så fine, sitter å tuter meg igjennom hver fødsel! Gleder meg til selv å føde i januar. Håper det kommer mer av denne serien!!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Kjempeflott serie. Håper at det kommer mer i fremtiden=)
Vibe80 Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Har sett både jordmødrene og serien på nett. Synes begge var utrolig flotte! Skulle gjerne sett mange flere episoder!! Seriene gir innsikt i hva som venter oss og noe som jeg anser som mest positiv er mangfoldet vi har blitt vist. Som snart fødende (førstegangs) har det vært veldig lærerikt og betryggende å se at en fødsel kan skje på så utrolig mange forskjellige måter. Jeg anser meg selv som litt bedre forberedet og litt mer beroliget etter å ha sett hva som venter meg:)
Shinyogsmåen Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Likte den serien veldig godt =) Mye pga at jeg følte meg litt mer lik hun som fødte enn andre kvinner jeg har sett føde, og kunne identifisere meg litt mer med hun. Fikk også se hvordan det var å føde i vann og syntes det så mye bedre ut enn å ligge i seng. Morsomt å kunne se litt på hvilke alternativer og muligheter vi faktisk har og få vekk litt av redselen for å føde.
camosilla Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Kjempefin serie, håper også det kommer flere!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Fin serie, men kunne også hatt episoder hvor vi får se damene på barselavdelingen etterpå. Siden jeg har født en gang før, så synes jeg det er viktig at folk får vite litt om dagene etterpå også ) Dette vil alltid være et aktuellt tema, for barn fødes hele tiden. Absolutt verdt å lage fler program om dette tema )
*Mamma-i-Mars* Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 KJEMPE BRA SERIE!!!!!!!!!!! KOM MED FLERE, BLE SÅ LEI MEG NÅR DE SLUTTET...
kajfla Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Serien var KNALL BRA!! Vi vil ha mer!!! Utrolig flott serie, rørende, mye tårer. Blir veldig takknemlig hvis dere lager fler!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #18 Skrevet 12. november 2007 Bra serie,men håndteringen av de fødende likte jeg ikke alltid. Dette reagerte jordmoren min her i Bergen også på. Det virket som jordmødrene ikke tok så mange følelsesmessige hensyn, og enkelte ganger SKREMTE de jo de fødende så til de grader, noe jeg har lært at man ALDRI skal gjøre, da det kan føre til at kvinnen spenner seg og at fødselen kan stoppe helt opp, slik det faktisk gjorde med enkelte der. I tillegg lå jo alle og fødet i fødesengen, jeg skulle likt å se andre fødestillinger, da liggende i seng faktisk er den verste stillingen man kan føde i. Så det pedagogiske var ikke helt vellykket, men det har vel mer med jordmødrene som jobber der enn med nrk å gjøre. Vil gjerne se fler episoder, men da hadde jeg satt pris på å se fler "mykere" fødsler, der den fødende i større grad tar del i sin egen fødsel og f.eks. ikke blir tvunget opp i en seng.
Lillhanne Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Fantastisk serie! Kjempenyttig for både gubben og jeg! Vi satt klistret til tv og pc! Gleder oss til flere episoder!
Gjest Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Serien om Helene og Atle var helt OK, fint oppdelt i temaen osv. Kunne gjerne vært med litt mer om barseltiden, men det må jo klippes litt... Ellers kunne det vært veldig bra om det var flere par man fikk møte, gjerne noen som ligger mer opp mot snittalderen på førstegangsfødene? Hm, men de har vel gjerne vokst av seg den verste PR-kåtheten og hadde gjerne ikke stilt opp slik og utlevert seg som dette unge søte paret gjorde. Når man ser på debattene her inne på forumet så er det iallefall helt tydelig at det er mange tema som folk er usikre på og ønsker å vite mer om ifbm graviditet og fødsel, så det er mye stoff å ta av!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. november 2007 #21 Skrevet 13. november 2007 Jordmødrene var en fantastisk serie som jeg virkelig håper dere lager flere episoder av!!! Slenger meg på det noen andre sier her om at dere gjerne kan følge nen andre sykehus i tillegg og a oss se div andre fødestilinger! Følg gjerne noen par ETTER de har født og! Så vi kan få se de første dagene etterpå, for de er jo og spennende og informark! Koselig å følge Helene og Atle i tillegg!! Håper dere lager flere episoder!!!
magne_nrk Skrevet 14. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 14. november 2007 Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Vi tar dem med oss i evalueringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå