Gå til innhold

Simo vogn!! Noen synspunkt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på den brune simo kombi vognen.. Den er jo veldig fin.

Men den veier 20,8 kilo tror jeg!! Er det litt tungt?

Er første gangs og har ikke peiling! Å vet noen om man kan feste bilstol på den?????

Veldig glad for svar!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har simo kombi.. vognen er jo tung, men ikke så tung som alle vil ha det til.... du kan ikke feste bilstol til den nei..

Skrevet

jeg synst den virker så liten jeg. el baggen vertfall. å så er den så stiv.

jeg har falt for gode gamle simo jeg. stor bag,å vognen er go å myk slik at du kan vippe vognen opp å ned vist du har lyst å vugge barnet. jeg er avhengi av at d går and:)

men jeg tror ikke du kan feste bilstolen på den. men er ikke sikker:)

Skrevet

heheh:) glemm d. jeg leste brio jeg:)

Skrevet

de ser litt liten ut ja egentlig.. og jeg er ganske sikker på at vi får en liten klump!!! Hihi....

Skrevet

Du kan kikke på www.simo.no, kan hende det står mer detaljer der. Og det stemmer med vekten, den veier rundt 20 kg. Og man merker forskjell med en vogn på rundt 12 og en på rundt 20 etterhvert. Det er ikke uten grunn at de fleste som har Simo kjøper en nettere og lettere vogn til å ha ved siden av.

Du må se på hvilket behov du/dere har; hvordan været er - mye vind, regn etc og hva du vil prioritere av kvaliteteter med en vogn.

For vår del, så var det vekt, fremkommelighet og "netthet" som kom først. Vi bor i byen og ville ha en vogn med svingbare forhjul, vendbar sittedel og som veide lite. Valgte en emmaljunga city jet med city bag. Bagen er stor samtidig som den kun veier 3,9 kg!

Du kan se på www.emmaljunga.no, www.simo.no, www.brio.no og www.barnevognguiden.no

Sistnevnte har en relativt god oversikt over de forskjellige. Anbefaler også å dra til butikken og fysisk prøve de forskjellige vognene - trill de rundt både med bag og sittedel, løft bagen og kjenn hvordan vogna føles.

Og jeg skjønner hvordan du har det, er førstegangs selv og det er en jungel der ute :)

Skrevet

Jeg kjøpte Simo kombi når jeg skulle ha førstemann (2002), og har vært utrolig fornøyd med vognen! Ja, den er nok litt tyngre enn en del andre vogner, men det har ikke gjort noe for min del i og med at vi har stasjonsvogn. Da er det bare å slå sammen vognen slik den er og sette den rett inn. Når det blåser godt (noe det gjør her jeg bor), så har jeg en god og stødig vogn med god skjerming for vinden pga den høye kanten på vogntrekket og den dype kalesjen. Kalesjen har også kjekke lommer på innsiden. Nå venter jeg nr 3, og vognen er nesten like god som ny! :-) Det er mye saltvann i luften her jeg bor, og derfor ble jeg anbefalt Simo (ruster ikke så lett av saltvann som mange andre vogner gjør). Kan absolutt anbefale denne vognen! Om den du har sett på er annerledes i forhold til den du har sett på vet jeg ikke. Men hvis du studerer bildene vil du sikkert kunne se det.

Skrevet

Jeg har Simo Duo, er strålende fornøyd! Simo er deilige å trille, og holder seg godt. Falmer lite etc. Ville heller valgt duo enn kombi, med mindre du er avhengig av bærebagen, duovognene er lettere og har større bag. Ganske mye bedre plass til babyen når du har vinterpose oppi, har venninner som har hatt kombi, de har måttet ta ut bagen ganske lenge før jeg trengte å bytte til sportsvogndelen, fordi babyene ikke kunne bevege armene (ble litt smalt).

Simo er tunge vogner, men hvis jeg greier å løfte vogna, tror jeg de fleste klarer det, har skikkelig svake pinglearmer :)

Skrevet

Vi kjøpte Simo kombi til datteren vår da hun ble født i 2006. Det er en bra vogn, den har stor bag og er vann- og vindtett. Og så er den fin å rugge babyen i søvn i. Du kan ikke feste bilstol på den.

MEN den er svintung å løfte og å trille. Du går og vipper opp vogna hele tiden når du skal svinge og det blir pytontungt til skuldrene og nakke etterhvert. Vi gikk til innkjøp av 3-hjuling da lillemor var 7 mnd, en OTH. Og det er himmelvid forskjell. Aberet med 3-hjulinger er at bagene er litt mindre. Men for oss hadde det ikke gjort noen forskjell for lillemor ville ikke ligge i bagen lenger da hun var 4-5 mnd. Da ville hun sitte. Og sportsdelen i simoen er dum for det er bare to innstillinger i ryggen. Enten rett opp eller for langt tilbake. Lillemor ble lynings og likte ikke vognen noe særlig.

Jeg vil anbefale deg å prøvetrille mange forskjellige vogner, både med 3 og 4 hjul. Prøv også å legg vogna inn i bilen. Og ikke hør så veldig nøye hva de i butikken sier for anbefaler ofte det som selger mest.

Skrevet

Jeg tenkte mye på vekt forrige gang siden jeg har ødelagt rygg, men jeg bærer den jo aldri...bor i Oslo og har reservevogner hos besteforeldre. denne gang er jeg mer opptatt av at bagen skal være stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...