Gå til innhold

overgangsstønad og gravid igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei vennine som har havnet i en litt kronglete situasjon. tenkte kanskje noen av dere kloke hoder vet råd?

hun er gravid med unge nr to. med en hun ennå ikke har flyttet sammen med. hun har fått invilget et år til med overgansstønad og utdanningsstønad, før hun viste at hun var gravid.

termin i juni.

hvordan bør hun gå frem nå? fødselspenger, fødselsstipend, engangsstønad.......? hun har ingen jobb for øyeblikket, men må prøve å skaffe seg en om hun ikke kan motta noen fenger før\etter at babyen er født.

noen som vet hva som gjelder i denne situasjonen?

hva om hun blir sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

ingen som har vært borti det?

Skrevet

regner med ho mister alle penga om ho flytter sammen med barnefaren...

eller,nei,hehe...visst det ikkje er han som er barnefar til den første ungen,som ho får penga for,så kan ho få trygd og støtte,ett år etter ho har flytta sammen med ny mann....har vertfall min veninnde...ho har to unger,og flytta sammen med ny mann og mister stønaden sin nå i juli,da har ho hatt den ett år,medan dei har budd sammen....

Skrevet

han nye er ikke barnefar til den ho har fra før, bare den som er i magen.

Skrevet

Men vil da kun få barnetrygd og engangstønad for den nye bebisen...

og overgangstønad og dobbel barnetrygd for den første ungen....

Skrevet

Da er eg temmelig sikker på at ho ikkje mister penger for den først ungen,før det har gått ett år,som sagt=)

Skrevet

takk for svar. hun var så usikker på dette, at hun gruet seg noe vanvittig til i gå innom nav

Skrevet

Man mister nok alle stønader til enslig forsørger med en gang man blir samboer med en annen.. Mener jeg har lest det en plass.

Skrevet

Overgangsstønaden utbetales kun for den minste ungen så den dagen bebisen kommer får hun ikke den hvis hun bor sammen med barnefar...

Skrevet

har også hørt at all skattbar inntekt er med i beregningen av fødselspenger. overgangsstønaden er jo en skattbar inntekt.....

Skrevet

Man får ikke svangerskapspenger av overgangsstønad , attføring eller uføretrygd da dette ikke er arbeidsinntekt. Hun mister overgangsstønaden om hun flytter sammen med barnefaren til det minste barnet etter at det er født. Hun vil ikke lenger være enslig forsørger selv om hun har et barn fra før............

Skrevet

ta kontakt med nav.. Er så mye synsing og misoppfatninger om reglene rundt dette.. For å unngå å måtte betale tilbake noe er det best å be om et møte med en saksbehandler der..

Skrevet

Jeg sier også ta kontakt med NAV. Men du mister alt utenom bidragetb den dagen du får barn med en annen og blir samboer samtidig.

Skrevet

Hun kan flytte sammen med sin nye kjæreste. Stønaden mister hun den mnd det nye barnet blir født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...