Zuza Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jenta mi på 2,5 år bruker ikke bleie hjemme i 1 mnd nå. I dag hadde hun på seg truser i bhg og når hun tisset seg ut en gang så tok de ansatte med en gang bleie på henne. Når pappaen gikk for å hente hun i dag så sa de at det er lettere for oss hjemme og at hun sikkert er ikke ennå klar for det. Hva syns dere og hvordan gikk det med bleieavvening i deres bhg? Jeg ville prøve i allefall i 1 eller 2 dager til. Glemte å skrive at de tok på henne bleie da de skulle et, noe jeg har bedt om. Håper på mange svar og på forhånd takk takk! Zuza
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Hei du.. Jeg har selv unger som bruker bleier å har en som er i tilvenningsfasen. Det aller beste (egen erfaring) er at man tar selve avvenningen hjemme når de har lang fri, som i ferier og slikt. For det er veldig mye å forholde seg til i en barnehage, og det er tungvindt for dem, hvis dere dytter ansvaret for slike ting over på dem. De har ansvar for å øve med dem på potte og do, men ikke for å bytte på dem flere ganger for dag for at de har tissa i buksa osv. På minste avd. til min gutt er de 10 barn som driver med pottetrening, men alle har enda bleie i barnehagen for at de ikke skal få problemer med at alle tisser seg ut til en hver tid. Når man skal ha ungene i barnehage må man nesten ikke forvente at de som jobber der skal ta seg av alt... Jeg synes dere skal vente til mulighetene er åpne og vesla deres er klar for det Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå