*bokormen* Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg skal begynne og trene for å bli større.Uansett hva jeg gjør greier jeg ikke å legge på meg..Jeg er bare 57 kg og er nesten 180 cm høy. Mitt siste forsøk er å trene meg opp her og der.I følge legen min må jeg spise proteinpulver hvis jeg skal å muskler.Det er spesiellt rompa jeg ønsker større- noen tips? God trening for å i det hele tatt få en rompe? Hehe, ser at dette er et litt komisk innlegg, men jeg er egentlig ganske så desperat. Jeg kan få låne en trimsykkel- er det en god ide eller bare brenner jeg bort det lille fettet jeg har? Noen som kan noe om dette? Hjelp mottas med stor takknemlighet :-) ( jeg lurer også på om dere evt gikk opp mye ved røykeslutt? Jeg har sluttet å røyke, men ingenting har skjedd.. Har også begynt på p- piller som en skal legge på seg litt av.. )
benki Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Hei... Du bør gå på et treningssenter å få deg en time hos en god veileder som kan sette opp et styrkeprogram til deg med tunge baseøvelser( markløft,knebøy, utfall, benkpress,chins,roing osv) Prøv å trene styrke 3-4 ganger i uken.. trener du 4 ganger i uken, kan du dele kroppen i 2, dvs trene overkropp 2 dager og beina 2 dager, trener du 3 dager kan du ha helkropp alle dagene.. iallefall den første perioden... Fokuser ekstra på knebøy og utfall.. for rumpen sin del.. og her er det viktig at du trener tuuuuuuungt!!! Prøv å spise 2500kalorier de dagene du ikke trener og 3000 de dagene du trener, her kan det være lurt å supplere med shake, hvis ikke blir det enorme mengder mat! Skal du ha noe kondisjonstrening anbefaler jeg fjellturer med bratt stigning, da bruker du i tillegg mye muskler,evt tung syklin.. hold deg unna jogging, da dette setter veldig fart på forbrenningen, noe du i ditt tilfelle ikk ønsker:) Håper dette var til litt hjelp.. lykke til..
*bokormen* Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 å tusen takk! ja, for det er det som er vanskelig; ikke forbrenne bort det lille jeg har :-( Hvor mye er egentlig 2500 kalorier? Har ikke peil på sånt. Hvor mye er vanlig kalorimengde på en dag?
benki Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 De fleste, spesielt jenter ligger faktisk for lavt, noe som ofte kan ødelegge forbrenningen.. Jenter bør ligge rundt 2000kalorier dersom de er normalt aktiv og trener normalt et par ganger i uken.. dersom jeg skal beskrive 2500-3000 kalorier kun med mat kan det f.eks være: Frokost (ca 450kal): 50-70 gram havregryn m 2-3dl skummetmelk 1 neve rosiner+ 8-10 nøtter 1 eple Mellommåltid (ca 200kal): 1 yoghurt+ 8-10 nøtter Lunsj (ca 500 kal): salat med pasta og kylling( ca 70-80 gram kokt pasta, kylling av 1/2 kylling uten skinn og synlig fett, masse salat og grønnsaker) lett dressing, grovt rundstykke mellommåltid (ca 300kal): nøtteblanding med tørket frukt ca 100g middag (ca 6-700kal): spagethi m/ karbonadedeig og dolmio( ganske stor porsjon!) Kveldsmat (400kal): 3 brødskiver m valgfritt pålegg, 1 egg Som du ser er dette ganske mye mat:) Derfor kan det være greit med shake slik at du får nok kalorier... Bare spør om du lurer på noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå