Gå til innhold

Bleieavvenning og bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2,5 år bruker ikke bleie hjemme i 1 mnd nå. I dag hadde hun på seg truser i bhg og når hun tisset seg ut en gang så tok de ansatte med en gang bleie på henne. Når

pappaen gikk for å hente hun i dag så sa de at det er lettere for oss hjemme og at hun sikkert er ikke ennå klar for det. Hva syns dere og hvordan gikk det med bleieavvening i deres bhg?

Jeg ville prøve i allefall i 1 eller 2 dager til. Glemte å skrive at de tok på henne bleie da de skulle et, noe jeg har bedt om. Håper på mange svar og på forhånd takk takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig av de ansatte. Om det går bra hjemme så burde det gå greit i bhg også. Er bedre at de ansatte er på passelige med å få henne på do. Synes heller ikke hun skal ha bleie ute jeg. Lettere å glemme seg om det av og til er bleie og av og til ikke..

Skrevet

Tusen takk for svar " sjiraff - valentines baby"

Kanskje vi skulle prøve å ha på hun truser ute men jeg syns at de ansatte er late og de gidder ikke å skifte på hun.

Skrevet

Det er jo kjempeviktig at de støtter opp under bleieslutten og er flinke med å minne henne på å gå på do. Snupp ami slutta i sommer og det har stort sett gått greit. Men innimellom har hun hatt perioder med 2 uhell om dagen i bhg. Etter en uke ble vi enige om at de bare måtte være flinkere til å få henne på do. Nå har det gått greit en tid igjen.

Skrevet

Jeg skal snakke med dem i morgen og jeg håper at vi blir enige om å prøve i noen dager til. De må skjerpe seg for jeg vet at hun er klar til å slutte med bleie.

Skrevet

Veldig inviduelt dette med bleieslutt da. Min datter sluttet hjemme for 4 mndr siden , men i forje uke i bhg. Prövde flere ggr i bhg , men med 2 - 4 uhell om dagen i 1 uke skjönner man at ungen ikke er klar for det der enda.

En helt annen situasjon i bhg da - lek og mye som skjer lett å glemme seg samt at de ansatte skal passe på så mange barn at det fort kan skje uhell. MEN at de tok på bleie efter 1 uhell synes jeg er HELT feil - Det skal jo pröves noen dager og skjer det 1 uhell på feks 3 dager er jo det veldig bra . Så 1 uhell 1 dag så på med bleie ......... latskap fra bhg ansatte. Imorgen skal bhg til dattern min på tur jeg spurte om de syntes hun skal gå m bleie da siden det er så nytt " ikke noe problem vi tar med skift til henne pass på å ta med en utedress til om du har " kjekt ! - Vi har kjöpt inn vinterdress , men pt bruker hun vårdressen m ulltöy under så da tar de med vinterdress, truse, strömpebukse og ull polo extra i tilfelle uhell :o)

Bhg til dattern min sa : det er ikke lurt å gå med bleie i utetiden for da kan de lett glemme seg . Vi tar henne heller inn på do efter 1 time eller så. Imorgen er avtalen at de setter henne på huk i skogen ute efter maten (en kald fornöyelse, men sikkert lurt for henne!)

Skrevet

I år bhg var de ansatte helt fantastiske når det gjaldt bleislutt. Det var nesten de som oppfordret oss til å kutte ut bleiene i bhg. Jeg var mer skeptisk, men det gikk jo kjempe fint! Han hadde noen få uhell i begynnelsen, men de tok ikke på han bleie etterpå. Han hadde vel fått seg en liten knekk i selvtilliten da kan jeg tenke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...