Zuza Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jenta mi på 2,5 år bruker ikke bleie hjemme i 1 mnd nå. I dag hadde hun på seg truser i bhg og når hun tisset seg ut en gang så tok de ansatte med en gang bleie på henne. Når pappaen gikk for å hente hun i dag så sa de at det er lettere for oss hjemme og at hun sikkert er ikke ennå klar for det. Hva syns dere og hvordan gikk det med bleieavvening i deres bhg? Jeg ville prøve i allefall i 1 eller 2 dager til. Glemte å skrive at de tok på henne bleie da de skulle et, noe jeg har bedt om. Håper på mange svar og på forhånd takk takk!
~sjiraff~ Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Det er dårlig av de ansatte. Om det går bra hjemme så burde det gå greit i bhg også. Er bedre at de ansatte er på passelige med å få henne på do. Synes heller ikke hun skal ha bleie ute jeg. Lettere å glemme seg om det av og til er bleie og av og til ikke..
Zuza Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk for svar " sjiraff - valentines baby" Kanskje vi skulle prøve å ha på hun truser ute men jeg syns at de ansatte er late og de gidder ikke å skifte på hun.
~sjiraff~ Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Det er jo kjempeviktig at de støtter opp under bleieslutten og er flinke med å minne henne på å gå på do. Snupp ami slutta i sommer og det har stort sett gått greit. Men innimellom har hun hatt perioder med 2 uhell om dagen i bhg. Etter en uke ble vi enige om at de bare måtte være flinkere til å få henne på do. Nå har det gått greit en tid igjen.
Zuza Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Jeg skal snakke med dem i morgen og jeg håper at vi blir enige om å prøve i noen dager til. De må skjerpe seg for jeg vet at hun er klar til å slutte med bleie.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Veldig inviduelt dette med bleieslutt da. Min datter sluttet hjemme for 4 mndr siden , men i forje uke i bhg. Prövde flere ggr i bhg , men med 2 - 4 uhell om dagen i 1 uke skjönner man at ungen ikke er klar for det der enda. En helt annen situasjon i bhg da - lek og mye som skjer lett å glemme seg samt at de ansatte skal passe på så mange barn at det fort kan skje uhell. MEN at de tok på bleie efter 1 uhell synes jeg er HELT feil - Det skal jo pröves noen dager og skjer det 1 uhell på feks 3 dager er jo det veldig bra . Så 1 uhell 1 dag så på med bleie ......... latskap fra bhg ansatte. Imorgen skal bhg til dattern min på tur jeg spurte om de syntes hun skal gå m bleie da siden det er så nytt " ikke noe problem vi tar med skift til henne pass på å ta med en utedress til om du har " kjekt ! - Vi har kjöpt inn vinterdress , men pt bruker hun vårdressen m ulltöy under så da tar de med vinterdress, truse, strömpebukse og ull polo extra i tilfelle uhell ) Bhg til dattern min sa : det er ikke lurt å gå med bleie i utetiden for da kan de lett glemme seg . Vi tar henne heller inn på do efter 1 time eller så. Imorgen er avtalen at de setter henne på huk i skogen ute efter maten (en kald fornöyelse, men sikkert lurt for henne!)
Lille Ollebolle Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 I år bhg var de ansatte helt fantastiske når det gjaldt bleislutt. Det var nesten de som oppfordret oss til å kutte ut bleiene i bhg. Jeg var mer skeptisk, men det gikk jo kjempe fint! Han hadde noen få uhell i begynnelsen, men de tok ikke på han bleie etterpå. Han hadde vel fått seg en liten knekk i selvtilliten da kan jeg tenke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå