Tante Barbara Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Var hos legen på fredag og fortalte henne at jeg har veldig vondt i rompa på høyre side av halebenet. Dette tiltarnår jeg løfter, går langt eller bøyer meg og slikt. Sov veldig dårlig natt til frdag fordi jeg hadde så vondt, men legen mente dette ikke var bekkenløsning siden jeg ikke har vondt på framsiden når hun bøyde bena mine til siden. Ser mange skriver her at de begynte med slike smerter som jeg har beskrevet, men blir jo usikker når legen min mente noe annet. Hva kan dette være da tro?
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Gå til kiropraktor/naprapat/manuellterapeut. DE kan fortelle deg om du har bekkenløsning eller låsning. Så tar du det derifra. ved låsning fortsetter du hos en av de nevnte, ved løsning går du til en fysio med erfaring med bekkenplager. Drit i legen.
Shinyogsmåen Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Bekkenlåsning kanskje? Det skal visst kun være vondt bak. Har ikke så mye greie på det jeg heller. Anbefaler deg å gå til en fysioterapeut og høre. De har mye mer greie på det enn almenn leger. Lykke til =)
nøffemamma Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Jeg hadde bekkenlåsning. Er nok det du har. Rart at legen din ikke foreslo det. Min lege sjekka meg også, og jeg hadde samme syptomer som deg og ble henvist til kiropraktor.Er helt fin nå
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Kan være bekkenlåsning. Det har jeg, og går til kiropraktor, og fysioterapeut for det. Jeg har det slik som du beskriver. En kiropraktor kan henvise deg til fysioterapeut, og sykemelde deg dersom du trenger det.
Gjest Orkideen Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Jeg har opplevd akkuratt det samme som deg. Jeg har sterke smerter i korsryggen og på venste side av halebenet. Jeg var overbevist om at jeg hadde bekkenløsning, men legen min mente dette ikke stemte siden jeg ikke hadde smerter i lysken. Han mente jeg bare hadde ryggsmerter...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Be om henvisning til fysioterapeut som spesialiserer seg på bekkenløsning. Blir litt irritert over påståelige leger som ikke har peiling! Bekkenløsning er ikke bare EN ting, det kan ha mange forskjellige symptomer. Jeg har hatt voldsomme smerter i symfysen i mitt første svangerskap, men i de 2 siste har det sittet inne i selve rumpeballen hvis du skjønner hva jeg mener. Har også kjentes ut som om det er ved siden av halebeinet og i kombinasjon, sterke smerter i korsrygg. Jeg skal ikke si at du har det ene eller det andre for det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om, men synes du bør oppsøke noen som spesialiserer seg for å bli utredet.
Axus' girlfriend Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 tror legen din trenger oppdatering, for bekkenløsning er ikke bare en ting. Hormonene som forårsaker den naturlige løsningen i bekkenet, virker ikke bare på symfysen som er på forsiden av bekkenet. Har også et ledd på baksiden av bekkenet - hvor hormonene virker i like stor grad. Har selv svak bekkenløsning på bakre del av bekkenet. Har ikke snakket med lege enda (er sykmeldt), men går fysioterapi ved HIST og har snakket med en lærer der om smertene. Hun konstanterte bekkenløsning etter en prat og tester. I tillegg sier situasjonene hvor smerte oppstår veldig mye. Dine tilfeller er jo klassiske bekken-vondt-situasjoner!
Mooncake Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Enig. Din lege trenger oppdatering - eller egen erfaring Jeg har vondt inni venster rompeballe, når mine bekkenproblemer setter inn (2.svangerskap). Jeg har funnet at kiropraktor løser dette bra for meg. Bor du i Oslo kan jeg anbefale Thorleif Monsen v. Røa kiropraktor klinikk. Han er kiropraktor og fysioterapaut som er spesialisert på bekkenprol. ifm, med svangerskap. Genial mann!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Trenger jo ikke være bekkenløsning. Alle skal vist ha det nå. Kan være en nerve i klem, isjas eller mange andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå