Gå til innhold

Er dere opptatt av hva navnet som dere velger betyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det viktig. Lurte litt på Eva (=den som lever/puster, den som gir liv), men slo det av andre grunner fra meg. Men betydningen er jo nyyydelig.

Vi vil også ha et sterkt navn.

I tillegg vil vi være enige...haha...ikke så lett å få alle kriterier til å gå i hop....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke kjempeviktig, men litt... Vurderer Sara(h) og det betyr Fyrstinne.

Skrevet

Navnets betydning er helt avgjørende! Jeg syns det er veldig viktig!

Vi er enige om 2 jentenavn, og har et guttenavn klart, men ikke helt enige om et andre alternativ på guttenavn der jeg kan tenke meg å kalle opp etter noen i familien. Vi vil ha to alternativer på hvert kjønn, og så bestemmer vi oss helt når babyen er kommet ut!

Skrevet

Ikke viktig for meg hva det betyr, vi kaller opp etter våre besteforeldre :) Det er viktigere for meg :)

Skrevet

For meg har det vært viktig at navnene skal vise en tilknytning til naturen, siden den betyr så mye for meg, derfor skal sønnen vår no hete Ulvar Johannes (Johannes er oppkalt etter samboeren min og hans bestefar), og hvis vi får en datter neste gang, skal hun hete Tilja Linnea (Linnea er yndlingsblomsten til meg og til Carl von Linnè + at første navnet mitt er Linn :-) )

Skrevet

Hos oss er det klangen av navnet samt at det skal være et internasjonalt navn som er "viktigest". Førstemann ble en Daniel og nestemann ser ut til å bli en Alexander.

Og nei, ingen av ungene var/er planlagt å få navn som topper ssb sine lister.... grmf.... Men vi har funnet ut at når et navn først har slått rot i tankene er det utrolig vanskelig å komme bort fra det! ;o)

Skrevet

Jeg tenker en del på det. Vi har tenkt å kalle jenta vår Althea Sofie. Begge navnene er greske, Althea betyr helbredelse og Sofie betyr kunnskap eller visdom

Guttenavn er Peter, som betyr stein eller klippe.

Skrevet

Vi skulle ha Amanda, men da det betyr "den som er verdt å elske "så fikk jeg så dårlig samvittighet ovenfor eldste gutten vår, fordi han er "en anderledes" gutt.

Og alle ungene mine er jo verd å elske like høyt liksom.

Skrevet

Ja, det er viktig. Kommer absolutt til å sjekke og dobbeltsjekke hva aktuelle navn betyr.

(Møtte nemlig ei skjønn lita jente en gang som hette Melena (altså med e, ikke Milena, med i). Milena aner jeg ikke hva betyr, men det er hvertfall et navn. Melena derimot er den medisinske termen for å ha blod i avføringen...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...