lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 jeg er født og oppvokst i Sverige, søsteren bor der med 2 små barn. Det virker som at mange mødre her er mere "perfekte" på en måte, bruker ikke gåstol, hjemmelaget mat med salt i er fy fy til babyen, kle på, kle på, kle på varmt. dyre voksiposer, koke flaskene osv. Søsteren min og alle hun kjenner med småbarn er ikke like "nøye", de koker flaskene innimellom, kler ikke på barna like varmt, bruker ikke de dyreste posene, gir barna vanlig middagsmat selv om det er litt salt i det osv. Er dette et riktig inntrykk tro? eller er det forskjell på hvor i landet man bor? gir mødrene inne på DIB inntrykk av å være mere perfekte enn det de er? bare lurer på om det er litt "kulturforskjell"?! Noen som har noen tanker om dette?
trillemamma Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Nei, jeg tror ikke det er noe særlig forskjell. Jeg tror det henger mer sammen med hvilket miljø man er i. Jeg kjenner folk som kun handler på Sparkjøp og andre billige steder og jeg kjenner folk som tenker kvalitet og merkevare i alle ledd, bortsett fra vanlige klær som bukser og gensere.
ana baroma Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Hehe, man skal huske at dette er internett, og at det er slett ikke sikkert at man nødvendigvis har hverken voksi eller reima:) Og at flaskekokinga ikke er like nøye bestandig... Spar Kjøp selger utrolig mye barnetøy, så noen må de jo leve av. Kjenner egentlig ikke så mange som er supermammaer i utstyrsveien, de fleste har et par vogner i løpet av barnetida, og arvegods er fine saker. Det er nok i enkelte miljøer at man finner de som er litt nøye på det der tenker jeg:)
trillemamma Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Jeg har inntrykk av at supermammaene samler seg her inne. Jeg var med på et treff og hjelpe meg, for noen supermammaer. Der var det perfeksjonisme hele veien, jeg følte meg nesten som en dårlig mor, siden jeg aldri har kjøpt Reima, bruker Nestle og Natusan og et par andre ting som jeg ikke husker nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå