mammasgo`jente Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hvordan skal jeg få min 8 mnd gamle baby til å spise? Hun spiser omtrent ikke fast føde. Har holdt på siden hun var 5 mnd, men hun nekter! Har prøvd å bytte smaker, men ingenting hjelper. Sånn som det er nå så spiser hun dette i løpet av en dag: 11.00: 3-4 teskjeer ferdigblandet grøt. Veldig tynn grøt. 3-4 teskjeer fruktpure. 14.00: 1 4 mnd glass med middag. Lurer oppi 2 teskjeer med 6 mnd middag. Tar jeg mer oppi nekter hun å spise. 6 middag brekker hun seg av.1/4 dels glass med fruktpure. 19.00: 5-6 teskjeer ferdigblandet grøt. Veldig tynn grøt. Og så er det pupping innimellom, men aldri nærmere enn 2,5 timer før måltid. Jeg har prøvd alt! Fruktpure i grøten, drikkegrøt, yoghurt på grøten (råd fra hs, vet anbefalingene, så ingen trenger å kommentere det), maisgrøt med mm, banan i grøten.... Men hun nekter! Gaper godt de første skjeene, de neste må jeg lure i henne og så er det stopp. Har prøvd å vente til hun er skikkelig sulten, har prøvd når hun er halvveis sulten og også rett etter pupp, men neida! Kan det vere hun blir mett så fort? Hun sover greit om natta. Legger seg 20, får litt pupp 00 og sover så til 07-08 ca. Noen som har gode råd?? Vær så snill! Stresser litt med dette!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hei, Bare lurer på om du har prøvd med brød? Eldste mannen min likte verken grøt eller middag men levde på brød en ganske god stund. Må bare komentere dette med å blande ting i grøten jeg. For jeg har aldri forstått hva som er så grusomt med det. Jeg spiser alltid grøt med noe på!! :-)
mammasgo`jente Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Har ingenting imot å blande ting i grøten, hadde det bare hjulpet! Liten vits å drive å blande ting i når hun likevel ikke spiser. Jepp, har prøvd skive. En god dag kan hun spise 1/4 skive. Men nå siste uka har hun nektet det også...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Uff, dette høres ikke morsomt ut. Vi sleit litt med å få ham til å ta grøt i starten, og det funka ikke med å røre fruktmos inn i grøten. Men grøt på skjea, med ren fruktmos på tuppen av skjea (grøt i fruktfrakk, hehe...) satte litt fart på sakene. Men du har sikkert prøvd det også... Middagsglassene tok det enda lenger tid å få fart på, men hipp sine glass med mais, poteter og kylling ble nøkkelen. Leste også om ei som blandet en margarinklatt i den varme middagen, da gikk det visst ned. Stå på, du flinke mamma:-)
mammasgo`jente Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk for gode råd og oppmuntring! Jepp, fruktpure ytterst på skeen er prøvd! Den middagen du nevner spydde hun regelrett av! Ikke gulp, mne hun brakk seg og spydde opp igjen alt! Margarinklatt skal herved prøves!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Har du prøvd brød? Min gutt spiser kun brød/middag vil ikke ha grøt lengre (sluttet med grøt når han var 6-7 mnd) men han må helst spise skivene selv, så han ser jo ut ikke ut etter måltidet, men det begynner å komme seg;) Han er foresten 9 mnd. Har du prøvd å blande litt leverpostei inn i middagsglassene? Det måtte jeg gjøre med 4 mnd glassene for at han skulle spise dem. Fønka d;) Lykke til!
mammasgo`jente Skrevet 12. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2007 Leverpostei spyr hun av... Hun hater det! Fisefin liten frøken dette her! Men takk for råd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Du bør kanskje prøve en type mat til hun blir vandt til det? Det hun liker best at det hun ikke liker. Lillegutt ville ikke ha noe så vi gav han grøt i 3 mnd før han likte det. Han ble ikke mett av melk så jeg måtte vende han til det. Så begynte han med brød, det gikk fort å like og nå strever vi med middagen. Han får litt av min tallerken når vi spiser, men kun så mye han selv ønsker. Det øker etterhvert, men tar tid. Kan jo fort bli mye forskjellig å vende seg til når man prøver nye ting hele tiden. Er jo viktig at de får en positivt holdning til mat.
MiPE Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Kan babyen være allergisk mot noe... Siden du nevner å brekke seg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå