Gå til innhold

Dårlig av arbeidsplasser som kun arrangerer julebord for...

Anbefalte innlegg

Skrevet

én person!

Gubben jobber på en stor fabrikk som skryter av at de går med så og så mange hundre millioner i overskudd hvert kvartal, så har de ikke lov til å ha med ledsager på julebord engang?!

Synes det er skikkelig dårlig!

Julebordet i år er bare 10 dager før min termin, men jeg hadde gledelig blitt med likevel hvis det var lov.. Gubben skal ikke drikke noe uansett siden det er så nærme termin, ¨så vi kunne jo fått det hyggelig sammen.

Jeg vil heller ikke nekte han å gå, for han er så mye hjemme med meg fra før av, og det ha vært litt mas fra kollegene hans om at de gjerne vil ha han med, og jeg unner han virkelig å dra =)

Men som sagt, så synes jeg at når det gjelder julebord, som er én gang i året, så burde de kunne hatt med seg følge..

Enig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja!!

det er ikke ofte man har mulighet og lyst til å kobinere "jobb" og familie...dette er den ene muligheten man har til å treffe de mannen din jobber sammens med...se ansiktene bak historiene man har hørt... :-)

Om mannen min ikke skulle hadd lov til å ha med deg kona si på julebord så tror jeg nesten at jeg...nei,jeg vet ikke hva jeg hadde gjort...men irritert??ååh ja,det ville e blitt!!

Skrevet

I og for seg enig ja. Men det er jo en kjent sak at julebord tid er flørte tid. Kan være mange på jobben til mannen din som ikke vil ha med kona eller gubben....

Der jeg jobber er det julebord kun for de ansatte... tror det er ganske vanlig.

Skrevet

tenkte å skrive det samme som Veronica&Thomas..jentebaby!!!

Det er sikkert de i ledelsen som vil kunne flørte og ha seg med alle de søte damene på kontoret!

Tror ikke alle er sånn, men det hadde jo vært en fin grunn? Men det betyr jo ikke at din samboer/mann må gjøre noe gæli!!

Skrevet

Neeeei, det blir så mye jobbsnakk så det er sjelden det er innteresant for ektefelle å være med. EN kveld i året fra hverandre takler man vel?

Skrevet

Jeg synes også at julebord skulle være for begge to...

Jeg kan forstå mindre bedrifter som kanskje ikke har så mye penger, men ikke de andre...

På en annen side, så er min oppfatning at det kanskje nettopp er de små bedriftene som har med begge to?

I år har vi uansett julebord på samme kvelden... Det var sammentreff, ja...

Skrevet

Jeg får være med men jeg orker ikke... det er 30 nov og jeg har termin 10 des ... huff høygravid tung og føler meg lite vakker ja... nei han får gå og jeg må være hjemme å ruge=)

Skrevet

Enig! Jeg har vært med kjærsten min på fredagspils et par ganger, og det blir bare jobbsnakk! Kjempekjedelig. Nei, julebord kan vi gå på alene syns jeg. Men det som hadde vært hyggelig hadde vært en slags "familiedag" (noe som gjerne er vanlig i utlandet) hvor man er invitert med ektefelle og barn til grilling (feks) og sosialt samvær.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig. Men er bedriften stor så blir det fort veldig mange på julebordet. F.eks. vil jo 250 ansatte kunne bli til 500 på julebord, og det blir kanskje for stort.

Jeg jobber ved en arbeidsplass der det ikke er mulig å ta med seg partneren på julebord. Så da gidder jeg ikke delta. Jeg er med på julelunsjen, men julebord uten min kjære, det orker jeg ikke. Begrunnelsen er at det ville bli nærmere 400 mennesker på julebordet så det bli bli både vanskelig å arrangere og finne lokaler som er store nok, samt at det ville bli upersonlig. Men vi arrangerer jo andre tilstelninger der vi kan ta med partner, da er det ofte et begrenset antall plasser som er avsatt til partnere og da er det som regel først til mølla, eller noen ganger er det loddtrekning.

Skrevet

Enig med deg helenis..! Jeg tror jeg hadde blitt litt skuffa hadde ikke jeg fått blitt med sambo på julebord!:P Men det er kansje for atte når jobben til sambo arrangerer julebord så blir det sykt bra,vi får bo på luxushotell hele helgen og får alt gratis!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...