Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hva skal jeg gjøre ingen andre enn mamma og venninne liker navn forslaget til vesla mi. skal jeg drite i hva søstra mi og resten av familien sier eller skal jeg inngå ett kompromiss? Jeg ville kalle datteren min Ariella Alexandrea, men kan godt droppe alexandrea, men vil ikke droppe ariella Kanskje Ariella Emine hadde gått eller Emine Ariella?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg synes det er du som skal bestemme akkurat hva du vil datra di skal hete (i samarbeid med barnefaren, selvsagt). Andre blir glade i navnet når de blir vant til det og kjent med datteren din, så det tror jeg går bra. Og så er det nå engang slik at folk har forskjellig smak, så da gjelder det å kjenne etter hva som er rett for seg, og holde ryggen rak og overse andres meninger Uansett hvilket navn dere hadde valgt, så er det alltids noen som er uenige, se bare inne på navnedebatten her på BIM.
Thea-81 Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Drit i moren og venninnen din, velg det DU (og kanskje pappaen helst vil ha! Akkurat derfor kommer vi til å holde navn skjult til barna er født, så ikke alle skal ha en mening om det..
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Vi gjorde tabben med å dele våre tanker om navnevalg på førstemann... Huff, det var ikke gøy. Denne gangen har vi holdt det litt for oss selv, selv om vi tror at familien vil like det. Vi har uansett bestemt oss, så hav de sier vil ikke ha noe å si for oss. Utrolig viktig at dere ikke lar dere påvirke av de rundt. Du og barnefaren som bestemmer dette. Selvfølgelig hvis dere ønsker ulike meninger og kanskje har ulike alternativer, så kan dere spørre, men ellers ville jeg ikke sagt noe. Siden du spørr om meninger her, så må jeg si at Ariella er et fint navn som bør stå alene. Ellers virker det meget pompøst? Lykke til i alle fall! )
power puff Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 jeg synes det var et kjempe fint navn! ikke hør på hva andre sier, det er ditt barn og du bestemmer!! jeg synes det er så stygt gjordt av familiemedlemmer og bry seg på den måten.
Erisa* Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 De blir nok vant til navnet, skal du se! Ariella var nydelig, og veldig fint alene. (men så liker jeg egentlig best enkeltnavn selv, da...) Ikke hør på alle andre, de kan få egne barn som de kan bestemme navn til:)
*lima78* Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Ariella syns jeg er fint:) Vi fikk selv mange reaksjoner da vi bestemte at vår lille gutt skulle hete Bork! (Vi likte Birk veldig godt, men det ble liksom så pinglete..) Det er veldig få som heter Bork, og spørsmålene haglet som; hva betyr det navnet egentlig? og Står det navnet i bøkene? Men nå har alle vent seg til det navnet, og de fleste syns faktisk ikke gutten burde hett noe annet!! Så gi jenta det navnet du vil gi henne, du kommer til å angre hvis du ikke gjør det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå