Gå til innhold

Hjelp, dilla på peppersalami

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spise peppersalamien fra Grillstad?? Bare litt, pite litt?? Oh, har dilla, må ha...

Må jeg fryse det først??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salami er spekemat, og det er derfor mulighet for at det kan finnes toxoplasmose i det.

Fryser du pakkene med salami først, så kan du spise så mye du vil av det :-)

Skrevet

GRAVIDTORTUR, da må jeg vente til imorgen jo;) off, kommer til å drømme om salami i natt..Så teit, jeg sitter å sikler ved tanken om salami og liker det ikke vanligvis hehehe

Skrevet

Men da har du noe godt å glede deg til, da :)

Vet hvordan du føler det. Selv har jeg siklet ved tanken på sushi i et par uker nå, men har ikke hatt økonomi til å prioritere det. Men nå har mannen fått lønn, så nå blir det sushi denne uka her. Nam nam!!

Skrevet

Hehehe, jeg forstår deg jeg.

Det er veldig skjelden det er toxoplasmose i norsk spekemat, og jeg vet mange som ikke tar det så nøye med den frysinga. Men det må du jo nesten få bestemme selv :-)

Probelemet her, er jo at pakkene helst bør være frosset i tre hele dager, hvis man skal være sikker på at eventuelle toxo-parasitter har avgått ved kuldedøden...

Du har min medfølelse :-)

Skrevet

Hmmmm, peppersalami.....sushi....hjelp, er det slik jeg kommer til å bli???? Hilsen fra en fersk prøver fra BG siden :-)

Skrevet

takk for forståelsen;) Samboern bare ler..Da skal jeg vurdere om jeg skal legge det i frysern tre dager eller... hmm

Takk for svar;)

Sushi mhhh, nå fikk jeg litt lyst på det også hehe

Skrevet

3 dager i fryseren ved min -21 grader, så er du på den trygge siden.

Men sushi kan du jo spise :o) All sushi har vært fryst, og er trygt for gravide - men ikke de bitene med tunfisk.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra jordmor at norsk spekemat ikke er noe farlig å spise. Har dilla på salami selv og det går ned på høykant!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...