C&L snart m BaBy igjen Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Kan jeg spise peppersalamien fra Grillstad?? Bare litt, pite litt?? Oh, har dilla, må ha... Må jeg fryse det først??
~Roskva~ Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Salami er spekemat, og det er derfor mulighet for at det kan finnes toxoplasmose i det. Fryser du pakkene med salami først, så kan du spise så mye du vil av det :-)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 GRAVIDTORTUR, da må jeg vente til imorgen jo;) off, kommer til å drømme om salami i natt..Så teit, jeg sitter å sikler ved tanken om salami og liker det ikke vanligvis hehehe
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Men da har du noe godt å glede deg til, da Vet hvordan du føler det. Selv har jeg siklet ved tanken på sushi i et par uker nå, men har ikke hatt økonomi til å prioritere det. Men nå har mannen fått lønn, så nå blir det sushi denne uka her. Nam nam!!
~Roskva~ Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Hehehe, jeg forstår deg jeg. Det er veldig skjelden det er toxoplasmose i norsk spekemat, og jeg vet mange som ikke tar det så nøye med den frysinga. Men det må du jo nesten få bestemme selv :-) Probelemet her, er jo at pakkene helst bør være frosset i tre hele dager, hvis man skal være sikker på at eventuelle toxo-parasitter har avgått ved kuldedøden... Du har min medfølelse :-)
tegneseriedama Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Hmmmm, peppersalami.....sushi....hjelp, er det slik jeg kommer til å bli???? Hilsen fra en fersk prøver fra BG siden :-)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 12. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2007 takk for forståelsen;) Samboern bare ler..Da skal jeg vurdere om jeg skal legge det i frysern tre dager eller... hmm Takk for svar;) Sushi mhhh, nå fikk jeg litt lyst på det også hehe
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 3 dager i fryseren ved min -21 grader, så er du på den trygge siden. Men sushi kan du jo spise ) All sushi har vært fryst, og er trygt for gravide - men ikke de bitene med tunfisk.
kisselin Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Jeg fikk beskjed fra jordmor at norsk spekemat ikke er noe farlig å spise. Har dilla på salami selv og det går ned på høykant!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå