Tamanda Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Lurer på hvorfor bare noen blir glukosebelastningstestet i svangerskapet?Har to bekjente som begge ble testet for dette i sine svangerskap. Noen flere som har har tatt denne testen?
Anonymusen Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 hei jeg har tatt denne testen. en gang i mitt første svangerskap, en gang etter svangerskapet, og nå sist i uke 13(andre svangerskap). Det er vanlig å måtte ta testen dersom man får sukker i urinen på kontroll ( kan være tegn på svangerskapsdiabetes). Jeg for min del testet blodsukkeret hjemme, og fikk 14,7 to timer etter mat. Måtte da ta glukosebelastningstest og fikk påvist svangerskapsdiabetes. I dette svangerskapet tok jeg testen i uke 13 (negativ) og skal ta den på nytt i uke 28. Dette er ingen gøy test for å si det sånn.. Man må drikke 0,5 liter sukkervann (skikkelig seigt og kvalmt), og så sitte i ro i to timer før en tar ny blodprøve. Vær glad hvis du slipper...! Og lykke til de som skal ta den. Min erfaring er at man blir skikkelig dårlig og svimmel dersom man har sv.dia og at det blir bedre etter time halvannen dersom man ikke har sv.dia.
mossejente77 Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 hei hei jeg har vært og tatt en sånn test i dag faktisk.Grunnen til at det er bare noen som denne testen er vi som ligger i risikogruppen for å føde store barn.det kan være pga alder, bim,født store barn før osv.¨
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 riktig at man tar det dersom man er overvektig, eller har diabetes, eller er i faresonen for å få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå