Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Gutten min på 3 uker har ingen problemer med å ta puppen, men jeg er på en måte sliten av å amme hver eneste gang. Synes faktisk ofte det e mindre styr med å koke vann, flasker og ordne morsmelkerstatning. Pumping tar så lang tid, men jeg har gjort det et par ganger også. Ofte på kvelden og om natta (han er våken så og si hele natta og vil ha mat nesten hele tiden) er det så godt å bare gi flaske istedet.. Jeg lurer på om dette vil gi med problemer framover..? F.eks at jeg produserer for lite melk..
amandita Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Melkeproduksjonen stimuleres av ammingen/pumpingen, den er ikke 'automatisk'. Brystmelk er jo best, sies det, selvsagt pga naturell, og full av det som er best for barnet, lettest fordøyelig (uferdig fordøyelsessystem hos barnet enda), maten alltid med deg, ferdig og tilgjengelig, osv. Men, det er jo et pes for noen, også for meg. Men holder ut enda. Lillegutt ble 2mnd søndag. Gir èn flaske mme om kvelden, ca 19-20, når han er mest 'desperados', og så 'ammes han i senk(søvn) ca 22-24, og sover nå 5-6 timer første økt, deretter 2-3 igjen. Men dagene går med til amming. Og ut på tur. Han vil bare sove i vogn. Ikke hjemme. Da bare pupp og pupp.. Det ER slitsomt, og annenhver dag vil jeg gi opp. Planlegger å 'slutte' i januar, når 4 mnd. Eller ihvertfall gi en skje grøtvelling på kveld da, osv.. Sjekk www.flaskeposten.org for god info!! og ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå