Gå til innhold

Min fødselhistorie (lang)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag 03.11.07

Var hos jordmor og fikk vite at jeg hadde for høy blodtrykk igjen. Ble sendt til sykehuset hvor de tok blodprøve, ctg registrering og blodtrykk. Hadde også 2+ i urinene. Fikk beskjed av legen at jeg skulle bli satt igang imorgen. Det var bare å møte opp på sykehuset klokka 0900.

 

Søndag 04.11.07

Jeg ble lagt inn for svangerskapforgiftning og fikk en pille klokka 0900.

Kjente ikke så mye før klokka ble 1300. Da fikk jeg veldig masse maserrier. De kom så tett at jordmor ikke ville gi meg en ny pille klokka 1500. Trodde kanskje det ville skje noe iløpet av natta, men nei da. Hadde forresten bare 2 cm åpning hele dagen.

 

Mandag 05.11.07

Fikk en ny pille klokka 1100 sånn ca. Men de klarte å gi meg 2 piller istedenfor 1. Så hun måtte fjerne den. Hun klarte å fjerne begge når hun skulle fjerne den ene. Så måtte hun sette inn igjen den ene. Fikk så F vondt av all den pillingen nedentil at jeg ville drepe jordmor.

Fikk nok engang maserier. Men hadde bare fortsatt 2 cm åpning. Klokka 1700 fikk jeg beskjed om at det ikke blir en ny pille pga for tette maserier. Men jeg hadde fått 3 cm åpning.

Klokka 1200 begynte det å gjorde veldig vondt så jeg fikk smertestillende, akupunktur og varmeflaske. Det hjalp mye for jeg fikk sove selvom jeg hadde det vondt.

Klokka 0300, hadde jeg dte så vondt at jeg ringte til jormor for nå ville jeg få litt hjelp. Hadde veldig vondt. Hun sjekket meg og fant ut at jeg hadde 5-6 cm åpning. Jeg var kjempe lykkelig. Ble flyttet til føderom og fikk epidural.

Det var kjempe delig for jeg fikk sove. Klokka 0500 fikk jeg kjempe rier som var helvetes vonde. Jeg skrek og skrek. Jeg hadde fått 9cm åpning, det var bare 1 cm igjen. Tenkte at dette skulle gå fort. Det gjordet det ikke.

Epiduralen var på maksimum og jormor hadde satt dryppe på maksimum.

Jeg hylte som en stukket gris. Det gikk 4 timer fra 9 cm til fortsatt 9cm, men jeg klarte ikke smertene mer. Hadde holdt på med rier med noen sekunders pause mellom hver. Jeg hadde begynt å hypeventilere så de var redd for at jeg skulle svime av. Overlegen sa tilslutt at jeg skulle få keisersnitt fordi de var redd for at jeg skulle svime av. Så jeg fikk keisersnitt og klokka 1128 kom verdens nydeligste gutt til verden. Han veide 3760gram og 52 cm. Fikk også vite at han hadde hodet feil vei og at det var derfor han ikke kom ut.

 

Det var en utrolig tøff fødsel og jeg truet til å med jormor med å hoppe ut vinduet hvis ikke de fikk ut ungen snart. hehe.

Savner å være gravid, men har ikke så lyst til å føde igjen.

 

Lykke til til dere andre. masse fødestøv til de som vil ha.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grattis med den lille..... synd du skulle få en slik opplevelse

Skrevet

gratulere med en deilig gutt, bra at det gikk fint t slutt da! Kos deg m lille gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...