Gå til innhold

Total ruptur og....sex....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde total ruptur grad 4 og er sydd i alle vinkler der nede... i tillegg virker det som sjeden er på vei ut... henger veldig langt ned hvert fall.

Noen som har litt erfaring og kan si litt om når ting kan brukes igjen der nede??

Trener bekkenbunnsmusklene daglig, men føler ikke det hjelper..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også sydd masse, revnet og ble klippet. Har hatt nedpress siden da, 6 uker i morgen siden. Er til jevnlig kontroll på sykehuset da jeg har hatt mye ont og en del feber, men nå begynner det i alle fall å bli litt bedre, og det gror bedre nå. (Jeg måtte få noen vaginaltabletter (vagifem) for å få bedre slimhinner og bedre grohold der nede. ) Så 6 uker, og nå begynner jeg å tenke litt på sex....Skal snakke med gynekologen i morgen da det er ny kontroll.... Er det lenge siden du fødte?

Skrevet

Vært til underlivskontroll og slikt?

Skrevet

nei... legen tok ikke gu på 6 ukers kontroll..

Skrevet

Jeg hadde grad 3 oig ble klippet i tillegg. Føler av og til at hele sjeden kommer ut ennå. Men hadde forsiktig sex etter 7 uker. Fikk hjelp til trening av fysioterapaut på sykehuset og har stoooor forbedring nå. Klarer fortsatt ikke å "knipe" av bak der, men holder luften inne iallefall :)

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en underlivsskjekk dersom du føler nedfall av skjeden....

Skrevet

hmmm... kanskje jeg skal høre med fysioterapeut da. For jeg føler jeg ikke kan gå uten at det vil ramle ut nedi der.

Skrevet

Hei. Hadde akkurat samme rifter som deg, og måtte ned på operasjonsstue for å sy. De første seks ukene gjorde det vondt, og presset nedover. Var vondt å gå på do, så sex var ikke særlig aktuelt. Men etter 7-8 uker virket det som om alt var som blåst bort. Det var herlig det :) Skal sies at jeg var svææært nøye med hygienen, da. Gikk i dusjen etter hvert dobesøk (uansett hva jeg gjorde) i hvertfall de første fem ukene. Og etter jeg fikk vite at alt så fint ut etter seksukerskontrollen, ble alt så mye bedre. Jeg var nok ikke den flinkeste til å gjør knipeøvelser, men gjorde litt hver dag.

Nå er poden 5 mnd og jeg har ikke hatt noen problemer i etterkant.

Skrevet

høres bra ut :-)

Jeg har vært flink med knipeøvelser, men har absolutt ikke dusja etter hvert dobesøk. Får jo nesten ikke tid til å gå på do engang lenger.. hehe.

Får prøve å bli flinkere med det.

Men er det noen som har hatt det sånn at det kjennes ut som om hele "fødeheimen" skal komme rasende ut??

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...