Gå til innhold

Terminberegning (samme som 3. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2 gangsfødene og er etter egne beregninger 35 uker.

Menstermin 21.12.07, ble flyttet på UL til 06.01.08, altså diskrepans på 17 dager. Dette er helt reprise av forrige fødsel; mens termin 10.11, flyttet til 24.11 på UL. Han ble født 10.11, og over 4 kg etter hastekeisersnitt. Mitt problem nå er at jeg får ikke sykehuset til å rikke seg en millimeter. Jeg har søkt om ekstra UL for vektestimering, har SF mål som ligger 1-2 cm ut på det hvite feltet, ergo er det et stort barn også denne gang. Den ekstra UL fikk jeg da den 05.12, da er jeg uke 38 iflg. menstermin!!!! Da kan det være for seint! Må legge til at det er seteleie, og jeg ikke har spes. lyst på en setefødsel pga. traumatisk fødsel forrige gang.

Hvordan skal jeg nå fram til dem på sykehuset? Jeg føler meg helt maktesløs, de er jo ikke villige til å høre på meg! Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy søren ! Jeg blir så irritert når jeg hører sånn som dette. Det er helt utrolig at de ikke kan beg å lytte litt mer på hva moren selv har å si! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver her. Med min første mente jeg selv at termin var i beg av mai eller slutten av august! Men ul sa 21 mai! Hun kom 6 mai, var 53 lang, 3260 og hadde lange negler, men de påsto at hun var prematur født 3 uker før tiden! (det var i 93, å da var det ikke vanlig med så store babyer heller) BAH!!!!!!!!!

Men sønnen min ble jeg satt tilbake 3 uker på ul, å dvs at jeg ikke hadde hatt eggløsning når testen var pos. Men de nektet å høre på meg! Han ble født i legetermin uke 34 og min 37. Han veide 2640 og var 49 lang... Hvem tror du har rett? Å nå er avviket på bare 1 uke, så jeg bryr meg ikke....

Men hmmm.... råd til deg? Ja, du kan prøve å ta kontakt med seksjonsoverlegen på fødeavd du hører til på? Eller ta kontakt med JM, prøv å forklare henne hvordan du har det og gråt høy og leeeenge! Håper ihvertfall noen kan hjelpe deg, for det er pokker så ekkelt å gå med sånn angst for setefødsler og stor babyer osv....

Hvilket sykehus hører du til?

Skrevet

Hører til Sykehuset Østfold Fredrikstad.

Må ringe litt imorgen tror jeg... :)

Takk for svar, blir helt fortvila jeg...

Skrevet

Ok, der er ikke jeg noe kjent hehe!

Men ønsker deg lykke til i morra da :-)

Skrevet

Sykehuset Østfold ja.....

Er en der som er helt steil når det gjelder tremin. Har diskutert med henne før. Er ultralyds student, men er også jordmor, og har vakter.

Samme dama tok i mot datteren min, og hun var like vrang og steil under fødselen også. Har allerede gitt beskjed om at er hun på vakt når jeg føder, skal hun ikke nærme seg min fødestue.

Skrevet

Uff, sånne mennesker er skikkelig slitsomme! Godt du sier i fra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...