Gå til innhold

Lar dere barna stå oppi handlevognen når dere handler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at noen gjør det.

Synes det er uhygenisk med tanke på at man skal ha mat liggende oppi handlevognen.

Tenk på alt det rare som kan være under skoene våre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja eller ho har sittet oppi der.. noen ganger må jeg ha minste i sete på handlevogna og største oppi!!! har ikke tenkt på det jeg... hmm...

Skrevet

Mitt barn står ofte i handlevogna, og jeg ser ikke noe spesielt galt i det. Alle matvarene er jo pakket inn i et eller annet.

Skrevet

De står jo ute i all slags vær også... Og bare tenk på alt det ekle på kassebåndet... *urk*

Skrevet

Må le litt av deg desverre;) Alt man skal bekymre seg for....

Maten er jo inne pakket da... Så er ikke så mye som kommer borti maten.

Om man skal begynne å bekymre seg så kan man jo tenke på alle fingrene som har vært borti pakningen og maten før du kjøper den. ER ikke sikkert alle har vasket seg så godt på hendene for å sid et slik...

At barna står med sko i handlevognene er nok ditt minste problem..

Skrevet

Nei. Fordi hun kan falle ut, kjempe skummelt!!! :( Hun må sitte i "setet" på kurven.

Skrevet

De gjorde en undersøkelse og et sted det var mest bakterier var faktisk på håndtakene på handlevognene.

Skrevet

Jeg tror du ville fått skrekken for å legge matvarene på båndet i kassa om du hadde vasket det.... For det er skikkelig møkkete!!

Skrevet

Ja, huff av meg, så ekkelt - det er rart vi ikke er sykere enn det vi er :-)

Skrevet

ja er nok mye mer der enn oppi kurven... kommer jo fra hendene til folk.. ikke alle er like rene på henda!

Skrevet

Nei, vettu hva det tenker jeg ikke på i det heletatt. All mat er jo pakket inn.

Skrevet

Er ikke noe rart at håndtakene er verst, der nevler jo folk i timesvis hver dag. Det samme er med feks knappene i heisen. Jeg hadde tilnærmet spisenekt etter et prosjekt når jeg tok mikrobiologi... hehe

Men det er jo dette som gjør oss sterke :-)

BTW, så vakser man jo gjerne hendene før man spiser, da :-p

Skrevet

Det er vel kanskje nettop derfor vi ikke er mer syke enn vi er.

Vi blir jo utsatt for bakterier hele tiden og dermed bygger opp imunforsvaret. Litt bakterer er sundt.

Skrevet

Akkurat det er det minste jeg bekymrer meg for.

Alt er pakket inn uansett. Tenk på det ekle som er på traktoren til bonden da...det rullebåndet som drar inn poteter. Sikkert døde rotter og alt mulig....

Nei, sorry. Jeg synes du er hysterisk.

Skrevet

Nå ligger ikke maten vi spiser direkte nede i handlevogna eller på kassebåndet. Og så vansker man frukt og grønt, og hendene før man spiser.

Hva man ikke beskymrer seg for.

Skrevet

Tenker ikke på det jeg heller, men fikk i oppgave å vaske kassebåndet en gang da jeg jobbet i butikk og jeg hadde aldri i min villeste fantasi klart å tenke på hvor møkkete det faktisk var. Oi lang setning gitt....

Men tar sjelden på dørhåndtak på toaletter etter jeg har vasket hendene og gelender(heter det det?) til trapper ol når jeg er på kjøpesenter og sånn...

Skrevet

Jeg synes også det er uhygienisk. Greit at man får i seg en del bakterier fra rullebånd, håndtak osv, men det er jo ikke nødvendig å gjøre det verrre enn det er. Unger sitter jo med sko oppi, har tråkket i hundebæsj og det som verre er. En gang så jeg ei som hadde en hund oppi, det er jo helt utrolig hva folk får seg til å gjøre.

Skrevet

Nå tar ikke jeg maten ut av plast og kartonger før jeg legger det oppi, så jeg reagerer ikke, nei.

Men jeg setter mini ned fordi han lett kan tippe over, og det er litt skummelt.

Men hvis jeg ikke har med vogna hans, har jeg rett og slett ikke mye valg enn å la han være i handlekurven.

Det er faktisk eklere med håndtaket på handlevogna/kurven - det er jo fakta at det er bakteriebomber. For ikke å snakke om pengene du betaler med...

:-D

Skrevet

vis det ikke er sånne små handlevogner igjen butikken sitter han oppi handlevogna.... hender han står også!

tenker ikke noe over det jeg....

all mat er pakket inn og man vasker det jo, og seg selv...

går nok bra skal du se!

Skrevet

Nei, vet du hva, dette har jeg aldri tenkt på. Lar ofte frøkna stå i handlevogna. Er nødt til det, for hun vil ikke sitte i setet og å la henne løpe rundt blir bare rot i lengden. Er vel ikke første mann som setter ungen oppi der så bakterier er der uansett. Den dagen jeg begynner å spise middag rett av handlevognen så skal jeg begynne å tenke på det. ;)

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke og kommer heller aldri til å gjøre det! Grunnen til dette er meget såre enkel og har ikke noe med hygiene å gjøre. Jeg jobbet i matbutikk, en mor hadde sitt barn sittende alene i vogna, mor står ved en disk noen skritt unna. Ungen klarer å reise seg i vogna, med det resultat at vogna veltet. Det klasket som kom da hodet til ungen traff flisene på gulvet, og alt blodet og en hysterisk mor, gjør at jeg aldri har gått fra vogna og lillegutt har heller aldri fått lov til å stå i vogna. Nå gikk det på mirakuløst vis bra med ungen, men hodet sprakk fra panna og til langt bak på hodet. Ungen måtte sy nesten 60 sting. Dette er nå snart 15 år siden, men hvis jeg lukker øynene så kan jeg fremdeles høre klasket i gulvet.

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk i 10 år og må si at dette ikke er noe stort problem, men skjønner allikevel at folk reagerer. Jeg syntest ikke det er gøy at folk kommer inn i mitt hus med sko på og jeg syntest heller ikke det er gøy om folk sitter med sko i setet på bussen hvor jeg skal sette meg etterpå. Akkurat som noen ikke syntest det er gøy at barn står i handletraller med skitne sko på. Man legger trossalt mat i trallen og nei all mat er ikke innpakket. Brød kan fort skli ut av posen som det ligger i. En annen ting: vi vasker faktisk handletraller, handlekurver og rullebånd i butikken!! Når alt dette er sagt så syntest ikke jeg personlig at det er noe stort problem at små barn får stå i handletrallen en gang i blant, men når folk plasserer kjæledyrene sine oppi trallen og ikke skjønner at dette er uhygienisk....ja da blir jeg forbannet!!

Skrevet

Jeg er ganske opptatt av hygiene, men sønnen min står i handlevogna. Da er melk og sånn nærmest skoene hans, og jeg ser ikke noe problem med det. Blir nødt til å ha ham der, ellers bruker jeg tre ganger så lang tid i butikken fordi han løper av gårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...