Gå til innhold

skikkelig lei av sambo nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei meg, forbanna, sliten og alt på en gang... grrr

Sambo starter uten unntak en krangel når nurket våkner på natta, han mener at jeg kan ta meg av han helt 100% slik at han kan få sove og jeg blir rett og slett forbanna nå. Jeg er sliten av å ta meg av lille mini alene og i tillegg få rjeg kjeft for det. Skal jeg finne meg i det?

Jeg tar meg av oppvask, matlaging, innkjøp, ja alt mulig, men han gjør veldig lite. Han tok mesteparten av vask av leiligheten her om dagen men likevel altså. Nå er jeg lei av å våkne og forsøke å roe ned mini mens han kjefter og smeller..... alenmor tilværelsen here i come

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det på akkurat samme måte. er så lei av kjeft for at en baby våkner på natta.

Skrevet

Han må vel forstå at det ikke hjelper å kjefte når man skal roe ned en liten en.... og det går jo pent an å hjelpe til.

Du kan jo la han ta seg av babyen i et helt døgn og erfare hvor mye jobb det er..

Skrevet

Herregud, hva er det dere tillater, damer. Stram dere opp, og vit at dere er verdig MER enn dette!!! Man er da to om å få barn og to om å ta vare på den lille, også om natten. Dere damer jobber jo også hele dagen...

Skrevet

Samboern min ble også stresset og sur når baby gråt om natta i begynnelsen, og jeg var sliten og trøtt og kunne trengt hjelp til å roe henne ned og ikke kjeft fordi hun gråt..Så plutselig en morgen våknet jeg og hele rommet gikk rundt, hadde ikke mulighet til å komme meg opp..Så samboern måtte for første gang stå opp og ta seg av henne helt alene, han kom kun inn til meg når hun skulle ha mat. Da oppdaget han hvor mye jobb det faktisk er og nå når hun gråter om natta er det ofte han spør om det går bra og om jeg trenger hjelp:) Er jo ikke så mye han kan gjøre siden det er pupp hun vil ha da..men hjelper veldig å høre at han vil hjelpe og at han synes jeg er flink og tøff :) Kanskje du kan "fake" syk en dag så han må ta alene, så kanskje han får en aha-opplevelse som min fikk...

Skrevet

Hadde samboeren min blitt sur fordi Julie Angelica gråter om natten, (eller gorde da, hun er jo mer stabil nå som er hun er 16 mnd)

så hadde jeg pakket kotterten hans, satt dem på trappa og bedt han om å aldri kommet tilbake!! Vi var enige om å få barn, to om å lage det, og da må man jaggu være to om å ta seg av barnet også!

Skal fint gå med på at han er oppe tidligere enn oss, og sover mindre og jeg lar han sove stort sett hele tiden, unntatt hvis Julie Angelica er helt hysterisk (det skjer ikke ofte nå lenger, bare en sjelden gang hvis hun drømmer) Da kommer han av seg selv og hjelper meg, men kjeft har jeg aldri fått, og det skulle bare mangle!

Skrevet

Du bor sammen med en mann som KJEFTER på deg fordi babyen gråter på natta?? Herrejemini, pakk sakene og stikk. Du er da ingen dørmatte??

Skrevet

Du må forklare ham /la ham er fare at å ta seg av en baby faktisk er en 24 timers jobb. Du har også behov for /rett på søvn og hvile. Han jobber på dagtid, du jobber med babyen på dagtid, natta må dere dele.

Skrevet

Hadde det der vært samboern min, så hadde han ikke delt seng med meg noe mer iallfall. Kjeft er vel kanskje det siste man trenger om babyen skriker på natta... Spark han ut, da får han sove på sofaen. Og tving han til å ta henne en natt han ikke skal på jobb dagen etter, så han finner ut hvordan det er.

Skrevet

du er ikke alene!!!! her er det nett likt, eg vasker opp, tar meg av ***** hele dagen og mesteparten av kvelden, vasker klær, lager middag og vasker golv, koker flasker+++!

idag hadde vi en kjempe stor krangel.. pga dette. grett eg kan ta ***** på natta siden han skal på jobb. men når han kommer hjem fra jobb så kan han i det minste hjelpe til..

men da begynte han og kjæfte på meg pga dette. eg sa ok da gjør ikke eg noen ting på ei uke uten å ta meg av ****** selvfølgeli.. så får vi se hvordan det går.. gjør han ikke noe så flytter eg! (siden det er hans leilighet)

Skrevet

Undøvendig å kjefte ja...og lage krangel midt på natta

Men om han jobber i ukedagene og du har fri, så syntes jeg at det er din "oppgave" å stå opp med barne, samboen din skal jo tross alt på jobb morgenen etter.

I helgene er en annen ting, da skyntes jeg han burde hjelpe deg litt om du har lyst å slappe av, er jo hans barn også, han burd jo ha LYST til å hjelpe til.

Sjelden sambo står opp om morgenen her også, jeg er A-menneske og han er B, så det er egentlig greit...

Skrevet

men har minimann begynt å gråte midt på natta her har vi faktisk stått opp begge to....

Skjønner at du blir irritert...han kan jo delta litt iallefall..

Skrevet

Hi her. Jeg føler jeg må oppklare en liten sak, han jobber ikke, så han behøver ikke stå opp noe tidligere enn jeg gjør på hverdagne. I de siste par dagene har han hatt noen ting han må ordne utenom og derfor stått tidligere opp, men i disse dagene har han vert i bedre humør også.

Skrevet

Hadde aldri godtatt dette. Spark i ræva og hadebra sier jeg bare!!

Skrevet

JOBBER han ikke engang???!!! Nå har jeg aldri. For en tullebukk. Jeg er enig i at du bare tar deg av babyen i en uke, ikke noe annet. Eller lat som om du er syk... Eller: Ta den krangelen og be ham om å skjerpe seg!

Hva i alle dager er det han begynner å krangle om midt på natta, da? Er det så veldig komplisert at en baby griner...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...