Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Av og til får nurket vondt i magen og jeg gir sukkervann.... men så har jeg hørt jeg ikke bør gi for mye sukkervann, jeg vet ikke hvorfor. er det noen som vet hvorfor du ikke bør gi dette til spedbarn?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 det er ikke farlig å gi sukkervann til spedbarn! De bruker det på sykehuset på prematurbarn f.eks. Jeg brukte det ganske mye på snuppa når hun hadde vondt i magen. Fungerte utmerket synes jeg
Kanutten83 Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Da lillegutt var på riksen ble han prppa full av sukkervann mens han var der, p.g.a undersøkelser og slikt:o) Sånn har det vært hver gang vi har vært der:o) Hjemme har vi også brukt sukkervann når han har hatt ordentlig vondt i magen og ikke noe annet hjelper. Fikk beskjed av sykehuset og helsesøster at det var noe de har brukt i alle år og de tar ikke noe skade av det, gjør ting bare bedre for babyen:o)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Du kan jo velge mellom at baby skal ha skikkelig vondt i magen og ikke få sove/finne roen eller få det bedre med sukkervann. Altså det skal ikke gies forebyggende men når de har det skikkelig vondt. På 6 mnd har vi kanskje brukt det en håndfull ganger så har ingen betenkeligheter med det.
Mammapudding Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg gir sukkervann med god samvittghet, det hjelper alltid når Leah har vondt i magen:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 De jeg kjenner som ikke vil gi det begrunner det med frykten for å introdusere sukker/søte ting for barnet. Personlig synes jeg dette er et tullete argument, det er for tidlig å bekymre seg for det mens barnet bare får mm/mme, særlig fordi man bare gir litt, og ikke så ofte/lenge. Sukkervann hjelper mange mot magevondt, og har etter min mening ingen ting med å innføre et sunt kosthold senere i livet, det kan man vente med å tenke på til barna begynner med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 jeg har hørt at om du gir det for ofte, så kan barnet få oftere vondt i magen, slik at du må bruke det hele tiden. men jeg har ingen negativ erfaring med sukkervann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå