Learning to fly Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Har en gutt på 5 og en jente på 4. Gutten er generelt mer vilter enn jenten og finner på mer ting som ikke er lov. jenten finner på en god del hun også, men ikke så mye, og hun har lettere for å høre etter når jeg forklarer. Den siste gutten er fremdeles baby:) Nå har jeg lest en plass att dette egentlig er stereotypen av gutt/jente, så de er nok helt normale. Men jeg har ikke lyst å måtte bruke så mye tid på den "negative" adferden til gutten, men ser att jeg er nødt til det. Forklare og prate mye om hva som er akseptabelt og ikke. Han er sammen med en som er veeeldig vilter i b.hagen, og b.hagen sier att min er en type som har lett for å bli med på slikt, lar seg lede. Og her hjemme klarer han det fint selv... Hva synes dere som har begge kjønn, er det "lettere" med jentene mtp oppdragelse?
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg tror dette blir omvendt når de blir tenåringer. Vi er 4 søsken, 3 gutter og jeg har vært den som har vært vanskeligst...
Northernlights Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Jeg har hatt begge deler i 23 år, og sier det på denne måten: Jenter er enklere når de er små.Så blir de tenåringer... Gutter er krevende som små,men blir enklere etterhvert. Selvsagt er det ikke så svart og hvitt, men det har stemt ganske godt med mine.
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Takk begge to for svar. Det er sikkert noe i det dere sier ja. Og til deg northern, håpte du ville svare på denne:)
Hva skjer'a?♂ Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Min erfaring er at gutter trenger mye mer struktur og stramme rammer, jentene lager struktur selv veldig ofte. Gutter trenger å bruke seg fysisk på en konstruktiv måte, dette gir mestringsfølelse og sliter dem ut, det gir også mulighet for mye ros:) Da vil de være mer konsentrert når det kreves.
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Har du noen gode forslag?
nickoline og supermann Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Min velutdannede og dyktige svigerinne er pedagog. Vet ikke hva hun sier om større barn, men hun sier at gutter generelt har mer "mark i rumpa" ikke slemmere, bare mer opfinnsomme om man kan kalle det det. Men ingen regler uten unnatak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå