♥ Snøblomst ♥ Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Dette er min foreløpige liste, forslag/deèr mottas med takk :0) - Avsug på kjøkken for smuler på gulvet. - Skittentøysjakt. - Vegghengt klosett. - Spotlights i tak oppholdsrom, kjøkken, bad og hall. - "Skjulte" kabler til tv og hjemmekino. Flere ideèr til "must have- lista"?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Vi skal igang med hubygging nå og jeg skal ha: -skittentøysjakt -vegghengt klosett -spotlight - stort bad og stort kjøkken - innbygd mikro og ovn - kjøkkenøy - kjølehjørne i matboden - dobbel kjøleskap m/ isbitmaskin - steambad - masse garderobeskap - masse lagringsplass ++++ mer
Mrs. Bouquet Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Jeg syns i tillegg til det du sier: - vannbåren varme, evt. varmekabler i alle gulv - induksjonsplatetopp - planlimt vask på kjøkken - stor vaskekum på vaskerommet og kjøkkeninnredning der ( feks. en billig fra ikea) - god plass til å tørke klær - masse stikkontakter - masse skapplass - badekar - helst inngang fra garasje til vaskerommet - masse benkeplass på kjøkken - ikke laminatgulv i noen som helst rom - en god utelamper
___ Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hvis jeg skulle bygge tror jeg det eneste på "must" på lista måtte være god beliggenhet, god isolering, vannbåren varme og stort kjøkken med peis.
vi blir 4 :o) Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 har nettopp flyttet inn i drømmehuset mitt, og disse tingene setter jeg pris på.. * Badekar * stort vaskerom * fliser i gangen som er lette å rengjøre * varmekabler i hele 1 etg. *avsuget på kjøkkenet som du nevner er genialt.. * breie vinduskarmer * bod eller stor vaskerom i nærheten av gangen, hvor vogna kan stå.. det var det jeg kom på.. ellers høres det fantastisk ut med skittentøyssjakt!
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Vi holder på nå, bor i gammelt hus til vi kommer i nytt. Og det jeg gleder meg mest til er å ha vannbåren varme i gulvene, aldri mer stå opp til iskaldt hus!!! Stort vaskerom med inngang til oss og barna, og egen fin inngang som alltid er ren og ryddig:) Utenom det, så blir jo huset vårt mer gjennomtenkt enn dette eldgamle huset, men de to tingene jeg nevner er de viktigste!!!
vi blir 4 :o) Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 og et virkelig must!!! Balansert ventilsjon!! fantastisk inneluft uten å åpne vinduet..
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Har ikke bygget, men flyttet til hus i mai. Har pusset opp masse. Her er ting jeg har lagt vekt på i forbindelse med oppussing og som var kriterier for valg av hus. - skittentøyssjakt, som dropper inn i et skap i benkehøyde. Under sjakten har jeg plass til å sortere klær. - stort vaskerom så det er plass til litt skap og skuffer for vaskemidler o.l. og benk til å brette tøy på. Tørking av klær og stryking skal det også være plass til. - vaskemaskin og tørketrommel på oppbygget platting (50 cm fra gulv) = lett å vaske uten masse bøy og tøy. - inngang direkte til vaskerom utenfra så skitne unger kan sendes rett inn - toalett ved inngangsdør så unger kan løpe inn og tisse når de er ute og leker - mulighet for å trille vogn helt frem til døra og gjerne helt inn (gullverdt) - garasje!!!!! - boder og masse skapplass/skuffer. Man trenger alltid mer enn man tror. - stort kjøkken med masse benkplass og spiseplass - induksjonsovn, og stekeovn bygget inn i benkhøyde = trenger ikke bekymre oss for at barn brenner seg... - gulvvarme i gulvet er gull (hyggelig overraskelse her) - hvis store vinduer, pass på at de er godt isolert, ellers er det stort varmetap. - vinduer skal gjerne vaskes og ha mulighet for solskjerming, valg av vinduer og plassering av de er veldig greit å se over flere ganger (råd fra mamma, de bygget hus med masse skrå vinduer høyt opp under taket o.l. Har skapt mye trøbbel! Rare arkitekten!) - soverom til de miste barna i nærheten av vårt - vegghengt do, med minst mulig krumelurer, og aller helst lokk med demper og mulighet for å løfte av hele lokket. - badekar!! - vask på badet skal flukte med benken (vi endte opp med en stor vask med "vinger". Slipper å løfte kluten når vi vasker badet!!) Der sa det stopp gitt. Sikkert mye mer jeg kunne ramset opp. Tror jeg er ekspert på lure løsninger ;P Vi har vært veldig opptatt av at huset vårt skal være veldig praktisk og ha enkelt vedlikehold. Vi vil helst kunne kose oss mest mulig så derfor har vi valgt veldig mange løsninger som skal gjøre det lett for oss å holde det rent og ryddig! Lykke til!
Mrs. Bouquet Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 - forresten så anbefaler jeg ett dusjkar med hånddusj på vaskerommet. (om du har direkte inngang) Det har vi til å dusje hund, skitne klær/sko hos både barn og voksne
LizzyG Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Hvorfor ville du ikke ha laminatgulv? Det blir mer riper i parkett enn laminat da.
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 hehe som å lese om huset vi har tegnet og holder på å bygge:)
NoDoubt Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 - Kjøleskap med vann/is dispenser. - Villavent (ventilasjon i alle rom). - Varmekabler - Varmepumpe. Vi har det i 2. etasje istedet for vedovn. Da er huset alltid varmt på vinteren, ingenting barna kan bfrenne seg på og strømregningene er mye billigere. Om sommeren slipper vi å svette ihjel! I 1. etasje har vi varmekabler i alle rom med skifer over. Varmt og godt på vinteren. om sommeren skrur vi av varmen og da blir skiferen sval og god. Deilig:-) - Sentralstøvsuger - Mye skapplass på kjøkkenet - Kjøkkeninnredningen opp i taket. - Skjærefjøl i innredningen. - badekar og dusj. - spotlight med dimming på soverom. Glimrende ved natt-amming, natt-stell. Dimme lyset på barnas rom om de er mørkredde istedet for å ha døren oppe. - Vegghengte toalett
NoDoubt Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Lekerom. Gjerne i samme tasje som stua hvor dere oppholder dere.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Når vi skal bygge hus skal vi ha: -Vegghengt toalett -Stooort vaskerom med plass til stryking, tørking, skap til sengesett o.l., opphøyd vaskemaskin og tørketrommel -walk in klesskap - et på the master bedroom og et mellom ungene sitt rom. evt et stort et med inngang fra vaskerom til hele familien, så slipper man å gå langt med nyvaskede klær -sentralstøvsuger -Stort kjøkken med utdragbare skap -Matbod til oppbevaring av tørrvarer o.l -Bodplass til lagring av alt mulig rart - skap på veggene med kasser merket "ledninger", "ladere" osv -2 stuer -boblebad=) -stikkontakter på badet!!! viktig!
£adybird Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Tak, gulv og vegger er vel et absolutt must!!!
Pærefrø Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Og i disse mus/rotte år, så sørg for at det blir hengt opp musesperre under kledninga... Sinnsykt kjedelig å få mus og rotter i vegger.....
sveis Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Stort fornuftig innredet vaskerom med god plass til både klestørk og evt. garderobeskap til å lagre vintertøy i.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2007 Oi! Kom nettopp inn døra fra trening og JØYE meg så mange svar det var her da!! Og så mye lurt og fornuftig!! Må nok lese alle svarene en gang til etter mat ) Tuuuuusen takk da jenter!!
Gjest thricane Skrevet 12. november 2007 #19 Skrevet 12. november 2007 livsløpstandard, varmepumpe, waterguide system, klimaanlegg.
En_av_hver Skrevet 12. november 2007 #20 Skrevet 12. november 2007 Hei Humlen. Jeg ville ikke hatt bare spoter i taket. Har det i huset vårt, og det er så kjedelig å ikke kunne ha f.eks lysekroner eller andre lamper i tillegg...:-)
NoDoubt Skrevet 12. november 2007 #21 Skrevet 12. november 2007 Vi har spotter i nesten alle rom. Og angrer ikke. Jeg har kjøpt nydelig sort lyekrone med stearinlys i. Kjempe fin og koselg:-) Den er skrudd inn i taket. Ellers vil jeg anbefale deg å ha uttak i taket til eveb\ntuell lysekrone. Uttak over vindu til julestjerne.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 12. november 2007 #22 Skrevet 12. november 2007 Hm. Nå har jeg skrevet ned alle deres "must", så nå er jeg klar til å bygge hus... Kjempe kjekt innlegg:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. november 2007 #23 Skrevet 12. november 2007 Parkett er drittgulv, vi har hatt det, og det blir riper med en gang, har hatt billig laminat også og det holdt mye bedre. Mamma og Pappa har laminat på stue og kjøkken, har hatt det på kjøkken i over 10 år, ikke en ripe en gang. Vi bygger også hus, og det er mye jobb. Men skal ihvertfall ha vannbåren varme eller varmekabler i alle gulv. Skal ha vaskerom. Boblebad skal vi også ha. Masse garderobeplass. Falske åser i stua nede. Stort hus, det er drømmehuset til meg og sambo.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. november 2007 #24 Skrevet 12. november 2007 Vegghengt klosett Sånne dusjdører som enn kan skyve inn så badet blir større Kjøkkeninnredning opp til taket, da det lett samler seg støv på kjøkkeninnredninger som ikke er opp til taket. Spotter. Baderomsplater da jeg har dårlig erfaring med fliser fra der vi bodde før
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 12. november 2007 #25 Skrevet 12. november 2007 Jeg forstår at de som svarer her har ubegrenset med penger.... Men hvis det er noe jeg setter veldig pris på i vårt nybygde hus så er det spottene på veggen i trappene. De lager et behagelig lys i trappen. For er det et sted det blir mørkt så er det der. Lykke til. Husk at skal du ha vannbåren varme så bør du varme opp med gass. Og regn litt på det. Tenk over hvor mange år du kan betale strømregningen for samme prisen vannbåren varme koster å innstallere. Og lag flere kurser på downlights. Dvs at du kan slå av i halve stua, eller du kan slå av i taket på kjøkkenet men du kan ha på inni glassskapene f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå