Gå til innhold

Dere som har barn som ikke vil spise middag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere gir istedenfor..?? Selv gir jeg grøt men lurer på om det blir litt mye med grøt 3 ganger om dagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt grøt, men i dag fant jeg noe han likte : Småfolk - kjøttkaker...johooo. Spiste hele glasset. Ellers så spiser han vår middag, som spaghetti, ris og kjøtt (dropper sausene, vi har ofte sterk mat)

Han er 8 mnd

Skrevet

Her er det enten et par tsk middag som jeg mer eller mindre truer i ham, eller grøt. Lurer vel egentlig på det samme som deg, jeg :)

MÅ de har middag?

Kan man gi 3 ggr grøt pr dag, eller er det mye?

Skrevet

Middag er vel ikke viktig ernæringssett det første året, det leste jeg i boken fra staten, det er vel viktigst å venne dem til nye smaker. Tror jeg ville prøvd, prøvd og prøvd igjen for ellers får dere vel et veldig kresent barn senere. Noen foreslår å putte fruktmos i middagen andre banan. Selv har vi hatt lykke med søte grønnsaker som søtpotet, gulrot og kålrot. Ville prøvd hjemmelaget framfor glass for det er ofte mildere. Har dere prøvd avokado? Kjempesunn grønnsak med mild og god smak.

Skrevet

Vi har prøvd ALT for å få i gutten middag. Alle typene. Blande med grøt, med frukt, sukker, melk osv. Alle tips jeg har fått har vi prøvd. Gutten er rett over ni mnd. Hørte med hs for jeg blir jo som dere bekymret. Hun sa bare at det skulle jeg ikke tenke på det. Så lenge han spiste grøt var det ikke noe å bekymre seg for. middagen kom etterhvert. Bare gi litt når han ville ha. Jeg gir gutten brød og grøt og frukt. Så sitter han med bordet når vi spiser uten noe mat og da vil han ha et par skjeer av ren nyskjerrighet. Gir han ofte ting han kan "leke" med. En skje med litt mat så kan han putte den i munnen selv, brødbiter med nye typer pålegg osv. Er jo bare å prøve.

Skrevet

vi har en sønn som IKKE er glad i middag. Så vi tok til slutt en pause ettersom babyene klarer seg helt fint uten middag. Får jo det de trenger gjennom grøten. Fikk brødskive som avveksling fra grøten, ikke mye han spiste/-er, men da har han litt å holde på med og smatte på. Venner seg til nye smaker da også. Men nå har vi forsøkt litt igjen, og har endelig funnet et glass han liker; HIPP nudler med grønnsaker og kjøtt. Den er han så glad i, gaper som om det skulle vært fruktpurè faktisk! Prøv den hvis den ikke allerede er utprøvd!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...