Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Vet dere om man må søke på å få føde i vann? Og må man søke om å ha med to i stedet for en på fødselen?
Helle-mamma Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Når det nærmer seg termin, så kan jordmor notere dette med på de siste papirene hun sender over. Jeg tror det var slik iallefall. Men jeg hadde uansett med et "ønskebrev" som jeg ga til jordmoren jeg fikk tildelt den dagen jeg skulle føde, hvor jeg skrev at jeg ønsket dette. Neste gang jeg skal på Ullevål så er jeg faktisk litt bekymret for at jeg ikke får muligheten igjen (det er jo ikke sikkert det er ledig), så det skal jeg rope høyt om! Fungerte superbra for meg.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Får vel bare rope høyt jeg også da?! Det ordner seg sikkert, men jeg er helt sikker på at jeg vil føde i vann og tror kanskje at jeg blir veldig skuffet hvis jeg ikke får det. Men,men vi får se når det nærmer seg mer, har ikke termin før 1 mars.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hei! Ringte for å spørre om å få føde i vann. Det gikk ikke på den vanlige fødeavdelingen, men på ABC. De hadde badekar, men man kunne ikke føde i det.... Søk ABC da vel!
Helle-mamma Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Ja, det er riktig. På vanlig fødeavdeling så er det kun vanlige badekar det er snakk om. Her kan man sitte nesten fram til pressriene, mener jeg. Det gjorde iallefall jeg. Venninna mi var på ABC, men der oppstod det litt komplikasjoner, måtte bruke sugekopp. Så da bar det ned igjen til vanlig fødestue.
2008 og 2011 mamma Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Jeg har lyst på varmt bad som lindrende behandling før pressriene kommer. Blir helt BORTEVEKK av å sitte i varme bad.......zzzzzzz Så tror det hadde hjulpet hos meg! Må de vite sånt på forhånd, eller holder det at man sier ifra når man kommer dit? Noen som vet?
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2007 men vi har fått fødeplass på ullevål, og det er jo en god stund siden, er det ikke litt sent å søke om plass på ABC nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå