Gå til innhold

Flyttemelding - spørsmål


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal straks flytte til en annen kant av landet. Vi skal leie et hus til å begynne med og så satser vi på at vi får kjøpt noe i løpet av vinteren/våren. Men det jeg lurer på, skal vi melde flytting til folkeregisteret nå når vi bare leier? Vi må jo gjøre det igjen når vi kjøper vårt eget sted. Er så usikker på om det holder med en adresseforandring eller om vi må melde flytting. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere MÅ ingenting, men det er jo best å melde 2 ganger da. I tilfelle det tar lenger tid enn vanlig å få kjøpt.

Skrevet

Mener å huske at dere må melde flytting uansett hvor lenge og om dere leier eller eier... Men tror det står noe om det på nettsiden til folkeregisteret.

Skrevet

Dere er pliktige til å melde flytting innen åtte dager selv om bostedet er såpass midlertidig.

 

Men det er sikkert Norges vanligste lovbrudd å la være dette, så dere kommer neppe til å bli straffeforfulgt, liksom.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da blir det nok til at vi melder flytting så slipper vi forhåpentligvis alt for mye rot. Og dessuten slipper vi å betale skatt til Oslo kommune. Bah! :)

Skrevet

Dere er pliktige til å melde flytting, men som noen andre her sier er det vel ikke akkurat fengselsstraff for å la være. Det som er viktigere er jo at hjemkommunen er den som skal tilby de tjenester dere trenger. Fastlege, oppfølging på helsestasjon, kan gi dere barnehageplass hvis dere trenger det, skole osv. Dessuten er det jo det lokale sykehus som tilbyr nødvendig hjelp. Hvis det ikke er akutt og dere ikke har søkt om overføring til annet sykehus, kan der bli vist "hjem" til lokalsykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...