Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 På fredag skal jeg lage middag til en veldig spesiell mann, vi skal spise middag og drikke litt vin hjemme hos meg. Men jeg aaaaner ikke hva jeg skal lage. Er ikke noe mesterkokk, men jeg er ikke helt på blåbærtur når det gjelder matlaging heller... Men hva skal jeg finne på å lage? Akkurat nå er tankene mine kun hos han, så jeg klarer ikke tenke helt fornuftig, hehe Kan dere komme med deres beste tips, både for matlaging og kvelden? Hehe...
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Kommer litt an på hva slags mat han liker, men chicken tandoori pleier å være en vinner og det er lett å lage, bare å kjøpe en pakke og følge oppskriften:) Sånn ellers for kvelden ville jeg tenkt, vin, tente lys og en koselig film.. eller kanskje en litt skummel en så du kan gjemme deg i armkroken hans;)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Tjaaa..Spørs litt hva du liker da..Selv er jeg tilhenger av biff og fløtepoteter;-) Men spørs litt, om det er første gangen han er hos deg fks, er det jo ikke så veldig greit med løk og lort...Som lukter..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Da har vi blitt enig om at han faktisk skal lage mat her...hehe. Tror muligens han er litt flinkere enn meg, så han skal fikse mat og jeg skal fikse vin Det blir biff og fløtepoteter Sååå, nå gleder jeg med veldig til fredag Han er en veldig god kamerat, har kjent han i over 10 år...så det blir igrunnen litt merkelig dette. Vi har plutselig fått øynene opp for hverandre, så hvis ikke dette fungerer så risikerer vi jo å ødelegge et veldig langt og godt vennskap. Men nå er jeg villig til å risikere det, for den mannen er jammen meg flott på alle områder. Skjønner ikke at jeg aldri har sett det før Så dere får tenke på meg på fredag
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 åå.. så koselig. men du må ha desert :-) kjøp skjokolade mos (vet ikke hvordan mos skrives) også lager du den etter oppskriften også putter du mosen i porsjonsglass. litt over halve glasset. og rett før servering så tar du bokse krem på toppen og et løvtunt mekesjokoladehjertet til pynt :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 kan nok hende det ja :-)
Solstråle* Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Aner ikke... Men gud så deilig å være forelsket! Er han like på tuppa som deg kan du sikkert servere gråstein uten at det betyr noe... hehe... Lykke til:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 gråstein du liksom.... veien til mannanes hjerte går vi a magen...
3 blå Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Veien til mannens hjerte går via noen cm under magen...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 haha.. hadde det vært sånn hadde jeg vært gift for lenge siden... haha
Solstråle* Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Hehe... Ja, du sier noe der:-) Da kan jo jeg bare gi opp jeg da.... hehe.. Satt fyr i microen hin dagen når jeg skulle lage ostesmørbrød... her er det ikke håp! Men du anonym, anbefaler indrefilet av svin i stedet for biff... det kan ikke gå gale! Blir supermørt uansett!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 jo da, du bare ringer din lokale resturant og bestiller mat sånn at maten er det 5 min før han. så når han kommer har du akkurat satt maten på bordet, som du slevsakt har laget selv :-)
Solstråle* Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Der har vi det og hvis det virkelig er Mannen, leier jeg bare inn en kokk som er vekk før han kommer... Den er kanskje enda mer troverdig...hehe...
Gjest Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Enig dær, går den veien til hjertet så hadde jeg også vært gift gitt;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 pass på at kokken er jente da. for om kokken ikke har godt når mannen kommer så kan det hende han blir litt små sur... hehe
camilla^ Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Biff og fløtepoteter kan en lage på en spennende måte også. Og fryktelig lettvint om en ønsker. Kryddre biff med salt og pepper, stekes 3 min på hver side på sterk varme. Så legges hver av biffene i en dyp bolle/fat. Skal en ha det enkelt så bruk ferdig kjøpte fløtepoteter med hvitløk. (de ferdige posene til bama (mener det er det. gjennomsiktige med noe orange på) Dekk over biffen, evt ha gulrot i staver, blomkål, brokkoli mellom, men en salat er også greit inntil. Og så ost på toppen. Før det gratineres i 15 min ca. Min mann ble superfornøyd da vi skulle ha en kosekveld. Han tittet på maten og syns det så litt tassent ut med bare poteter, helt til han stakk hull....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå