Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg var hos tannlegen idag, og nå er jeg sikkelig forbannet og skuffet over meg selv. Jeg har tannlegeskrekk og det har resulert i at jeg ikke har vært hos tannlegen på 9ÅR!! Men så knakk jeg ei tann på torsdag og var hos tannlegen i dag (tannen knakk pga hull,jeg har ikke hatt vondt så syntes det var litt rart) Men jeg kommer tiltannlegen i dag og hun tar full undersøkelse på meg og borrer det hullet, det kom på kr 1795,- inkludert røntgen bilde!! Og så, undersøkelsen avdekket at jeg hadde hull i begge 12-års jeksla og 6-års jeksla samt visdomstenne oppe. 2 av hullene skal vi avvente med pga de er såkalt kroniske, og 2 skal fikses, samt at begge visdaomstenne oppe skal trekkes!!!! Dette kommer på tilsammen 8.495,-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har fått min lærepenge og skal heretter gå til tannlegen jevnlig!! Trodde jeg hadde tannlege skrekk, men nå er det lommeboka mi som har det i stedet!!!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Æsj, så kjedelig. Har også litt tannlegeskrekk og da droppet jeg å gå til tannlegen på 4-5 år, noe som resulterte i 3 hull, hvorav den ene må rotfylles etter hvert. Kan si jeg fikk en lærepenge og heller bare komme over skrekken. Blir dyrt å la være.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 hihi, må nesten le litt av meg selv også, for jeg trodde det skulle være dødens vondt, men det gikk veldig fint, og tannlegedama var utrolig flink!!
*Rutletutt* Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Ja, DET var i det minste bra...kanskje du ikke venter så lenge til neste gang da;o)
Sivalur Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 å skitt... men takk for tankevekkeren - tror jeg skal bestille tannlegetime NÅ! Har heller ikke vært på sånn omtrent 5 år..... ((
Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Skal love at jeg bli å oppsøke tannlegen hvert år for en grundig sjekk, dessuten skal jeg belønne meg selv (etter litt sparing) med tannbleking, for jeg har jo sluttet å røyke og drikke kafe, og te drikker jeg jo ikke (iallefall er det maks 4 ganger i året)
Gjest Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 uff jeg har ikke vært på 11 år jeg.. skal manne meg opp å bestille time i det nye året, men gruer meg ille mye.. ikke så mye til regningen for det er min egen skyld ...
Gjest Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Tror jeg venter til over jul, men farsken er mange år siden (ca 10) siden jeg fikk helsjekk hos tannlegen..... grms!
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 shit så dyrt!! men blir vel godt og bli ferdi med det. hehe. lykke til! bra du fikk ei flinke tannlege da! eg går til tannlegen en gang i året. eg har aldri hatt hull ( utroli nok) sikkert hatt flaks eg. hehe..
Gjest Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Skjedde med meg også ifjor. Har også sinnsykt tannlegeskrekk, at jeg ikke gikk til tannlege på nesten 10 år. Fant da ut at jeg hadde hvertfall 10 hull, og to av dem var rotfylling. Betalte litt over 13.000 tilsammen for altsammen.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Er i samme situasjon selv, datt en bit av tanna mi i dag. Skal til tannlege på onsdag. Har vært til tannlege en gang siden jeg ble 18 (altså på seks år) da trakk jeg en visdomstann. Frykter at jeg har hundre og ørten hul i tennene og at det skal bli bloddyrt... og jeg har ikke tannlegeskrekk engang, er bare lat.
kajak&Daniel Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Huff.. Tror jeg må prøve litt hardere å få samboeren til å gå til tannlegen. Han har aldri vært der i sitt liv. Han sier selv at det bare er noe tull for han er helt sikker på at han ikke har noen hull... men det kunne jo vært greit å sjekke allikevel da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå