Gå til innhold

resept av legen mot halsbrann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått noe av legen mot halsbrann? Står på pakken at fosteret ikke tar skade av det, men....det er jo ingen andre jeg hører om som har fått noe. Jeg hadde jo halsbrann før jeg ble gravid da, så er nok sikkert derfor. Har heldigvis bare brukt de de siste mnd. Liker det ikke...men er jo bare så godt å slippe det vonde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes kalk-fiber tilskudd i helsekosten du kan prøve dersom du ikke vil bruke legemiddler!

de har noen tyggetabletter med kalk som er basedannende, og fiber (pektin) som demper halsbrannen! husker ikke hva de heter, men spør i kassa!

Skrevet

Jeg var veldig plaget av halsbrann helt til jeg var hos akupunktør. Etter en time med akupunktur så har jeg vært kvitt det! og jeg hadde det så og si hver dag og spesielt på kvelden! så jeg anbefaler deg absolutt å gå til akupunktur. Jeg gikk på majorstua på kvinneklinikken. Ei som heter Kathrine Aschehoug. Hun satt ei nål i tåa mi, og siden har jeg ikke hatt halsbrann. Helt utrolig, og veldig deilig å slippe. jeg prøvde nemlig alt. Unngikk sterk mat, kaffe, te osv. nå har jeg ikke tenkt på det engang, og ikke har jeg hatt noe halsbrann heller.

Lykke til!

Skrevet

Forstår at du ikke liker å bruke medisiner når du er gravid, og det er en sunn og god holdning. Men når det står på pakken at fosteret ikke skades, så er det nok minst like trygt som ting man kjøper på helsekostbutikken som det ikke er forsket på!

Hva slags medisin fikk du?

Skrevet

Jeg ville stolt mer på det som du får av legen enn det man får på helsekostbutikker.

Skrevet

Det holdt med bare en time altså? Eller har du gått til "vedlikehold"

Skrevet

Så greie dere er her inne....Medisinein heter Ranitid ratiopharm. 300 mg. Måtte jo slutte på de andre jeg hadde før jeg ble gravid. Graviditeten var jo planlagt så ikke noe vanskelig.Har vært hos gastroskopi å fikk påvist spiserørsbetennelse.

Skrevet

Huff, stakkars deg som har spiserørsbetennelse! Jeg har hatt det selv, og det er skikkelig fælt! Hadde det for et par år siden, før jeg ble gravid, og brukte Ranitidin. Ble frisk igjen, nå har jeg vært bra i et og et halvt år! Helt til uke 28 eller noe sånt, da, men det er en annen sak;)

Hos deg er sannsynligvis problemet ikke bare dårlig plass pga at babyen trykker, slik som det er for oss andre, men et dypere problem som du trenger hjelp for (hos meg var det økt syreproduksjon + slapp lukkemuskel). Hvis du ikke tar medisinen vil det nok bare bli verre..

I følge legemiddelhåndboken er det ingen holdepunkter for å hevde at ranitidin er skadelig for fosteret, og hvis jeg var i din situasjon ville jeg fortsatt å ta medisinen.

For alle oss som har fått problemer med sure oppstøt i svangerskapet, er det annerledes. Da er gaviscon og denslags preparater mye bedre, fordi problemet er et annet.

Håper du forstår forskjellen?

God bedring, håper du blir frisk igjen!

Skrevet

Takk for mange svar. Det er jo sikkert mange andre som tar verre medisiner enn meg og det går fint....så det er sikkert greit...

Takker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...