Gå til innhold

Noen som har ideer til hjemmelagde julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykmeldt og trenger noe å sysle med =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med og gi noen hjemmelaget syltetøy i et norgesglass med en rød sløyfe på?? noe de kan kose seg med i julen..

Skrevet

Heisann :)

scrapbook er veldig kult da.. kan jo enten kjøpe en bok eller så har de varer på notabene å div bokforretninger som du kan ordne boken fra bunnen av :)

veldig populært her hos meg akkurat nå :)

Skrevet

Vet ikke om det er så strålende julegave akkurat, men kjeder meg jeg oså.

Så jeg er i full gang og lage gips figurer og male på, også noen som jeg skal henge på barnerommet..

Glassmaling er også kjempe gøy, hva med Glass hvor det står BESTEMOR eller noe slikt på, og litt pynt, evt decoupage...

Og selfølgelig hjemmelagde julekort, er jo en kjempe slager:)

Jeg anbefaler stempel, da får du masse fine former på kortene men kjempe flotte detaljer..

Jeg elsker og holde på med slikt så jeg gleder meg til og høre om noen andre har flere tips:)

Skrevet

Jeg er glad i å strikke, og har strikket et par fine hansker til mamma til jul i fjor, i sånt bølgeskummønster (ble veldig pent!) Pappa likte den gaven så godt, så i år strikker jeg tilsvarende herremodell til ham.

Ragger er også en fin gave til folk som fryser på beina:) Til tantebarn og fadderbarn har jeg strikket noen gensre de siste årene, hvis du strikker i tykt garn med tykke pinner går det ganske så fort! Strikkebutikkene har fine oppskriftshefter med tilbehør (luer, votter, sokker, skjerf etc), mye fint og en del ikke så fint:)

I hobbybutikker har de ofte fine sett til julepynt man kan lage selv, det er også en ide!

Og scrapping er lurt; lage kalender eller en liten minnebok over året som gikk og gi til besteforeldre for eksempel:)

Skrevet

Heisann!:)

Panduro (www.pandurohobby.no) har masse fine ferdig-pakker for å lage forskjellige ting..decoupage, drops, juletrepynt, materialsett til div.

Akkurat nå! 10% på alle julesett t.o.m. den 13. november 2007!

Eller hva med brodering?

(http://www.margaretha.no/butik/default.asp?)

Sjekk ut gratulasjon - baby, masse fint du kan ordne der også! :)

og masse som har med jul og gjøre.. har selv brodert julekort derifra! :)

Skrevet

Du kan også lage hjemmelagde såper, utstyr for dette får du på blant annet Panduro.

Ellers så kan du lage karameller, drops og annet godt. Apoteket har ofte brosjyrer på dette rundt juletider, og de har noen av ingrediensene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...