Putte i blåbærskogen Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Skal sy en bamse fra mønster, men hvordan gjør jeg dette på en enkel måte? Tegner man mønsteret over på feks bakepapir først? Noen som er gode på å sy som kan gi meg en kjapp innføring? :-)
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg hadde tegnet det over på matpapir først, så satt det fast til tøyet ved hjelp av knappenåler og litt avhengig av størrelsen enten tegnet rund tpå tøyet med stoffpenn/kritt eller klippet på direkten.
litakine og Theodor Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 jepp, du tegner på bakepapir, og klipper i form, og så fester du bakepapiret på stoffet med knappenåler og klipper til, kjempelett, og husk å skrive på bakepapiret hvilken del det er, så roter du ikke i rekkefølge. Husk at mønsteret skal ligge i trådretning (pleier å være piler på mønsteret)
Putte i blåbærskogen Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Flott! Takk, da setter jeg i gang :-)
tvkrus Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 ja tegn over på bake papir og husk det er ikke alle mønster som har sømmrom leg til da ca 1,5-2cm ekstra så klipp mønstret ut sett det fast med knapper nåler tegn mønsteret på stoffet å klipp, men pass på at du får riktig side av stoffet ut , syes på vranga og rettes ,men det er som regel med en sybeskrivelse til mønstert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå