Gå til innhold

når pleier dere å pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner fra 1. des. og er ferdig pynta 2 uker før jul. Slik gjør jeg det. Når begynner dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til å henge opp julegardinene på kjøkkenet og finne frem adventspynten 1. des. Og så ser jeg for meg at julepynten kommer frem litt etter litt utover desember og så er alt ferdig lillejulaften.

Skrevet

Pynter alt (unntatt treet) 1. desember jeg, men vi er ikke hjemme i jula, så derfor pynter jeg tidlig sånn at jeg opplever litt jul her også...

Skrevet

Pynter til advent 1.desember og til Jul lille julaften. Pynten står fremme til 20.dag jul (13. jan).

Skrevet

Slik vi hadde det hjemme da jeg var liten, var kun adventsstake og adventsstjerne i vinduet fra 1. søndag i advent. Juletreet kom i stua lillejulaften, og ble pyntet da.

Hadde tenkt å videreføre dette i eget hjem, men har merket at å kave og stresse med juletreet på lillejulaften er ...litt stress. Så nå skal jeg få det i hus noen dager før, sette pynten fram, så alt jeg trenger å gjøre med treet lillejulaften er å pynte det.

Skal planlegge mer med maten også, så jeg kan se litt juletegnefilmer med jenta mi på julaften, og ikke bare stå på kjøkkenet. :-)

Skrevet

hmm.. har huset klart, sånn, julegardiner på kjøkkenet å sånt, ca 1 uke før desember. så ikke så lenge til, nei...

så den 18 des, etter selskapet til svigermor, så tar vi ned juletreet, og ordner oss helt klar :):)

Skrevet

1 des.

Skrevet

omtrent som deg.

tar frem endel fra 1. des, også vasker jeg og tar frem resten siste uka før jul. vil helst pynte treet tidlig også, men gubben vil ikke det.. så et kompromiss her er å pynte det 21 eller 22.. jeg kunne godt pynta treet 18. og han vil helst 23..

Skrevet

1.søndag i advent henger jeg opp julegardinene på kjøkkenet, og advents pynten.. Resten av julepynten kommer frem lillejuleaften..

Skrevet

Julepynten kommer frem lille juleaften.

Pynter til advent(adventstæsj + julegardiner) første søndag i advent.

Skrevet

hmm, hvertfall andventstake og julemat/snop/ brus fra 1des. og kalendere og julesokker opp på veggen.

så kommer julestjerne i vinduet etter ca 1uke, og det andre komme sånn sakte men sikkert, før juletreet blir pyntet den 23.

pleier i grunnen ikke ha så himla mye julepynt da.... bare det viktigste. ikke masse nisser og figurer osv......har kanksje 5totalt!

men gleder meg sååå til å drikke julebrus.... mmmm:) og litt pepperkaker...

Skrevet

Lys i vinduer osv, altså adventslys 1. søndag i advent, og så kommer julepynten fra 23. des og alt står til mellom 13. og 20. dag jul.

Det er jo ikke jul før på julaften! :-)

Skrevet

Begynner å pynte til første advent og fortsetter litt og litt utover hele desember=) Juletreet sist=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...