trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Vi har et barn på 16 mndr - som vil være 18 mndr da vi skal reise, og jeg er gravid med ekstremkvalme & flyskrekk :-/ :-( Hadde dere tatt tog, kjørt bil, eller flydd? Noen som evt har gode tips å komme med?
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. november 2007 Glemte å si at bilturen tar 8 timer uten stopp - og vi må jo legge inn en del stopp om vi skal bile, og togturen tar 6,5 timer.
Snuppa! Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Skjønner hva du mener,har flyskrekk selv. Men flyet går nok helt fint skal du se Men om du orker å ta tog/bil med en på 18 mnd er det jo bare å gjøre det. Jeg tror jeg hadde prøvd å trosse flyskrekken,men skjønner veeeldig godt at det er vanskelig.
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Har fått helt sperre på å fly etter at lillegutt ble født :-( Vet ikke hvorfor! Jeg blir bare stiv av skrekk og slutter å puste :-/ Tror rett og slett jeg skal dø...
Vipsenmamma Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg hadde flydd - det er den tryggeste og raskeste måten å reise på. Anbefaler ikke lange togturer.
hegelina Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 åååh endelig ikke bare meg!! gifta meg i fjor sommer i mannens hjemland, tok fly for 1 gang ned, men når vi skulle hjem igjen streika heile meg nervevrak så til di grader at flyvertinna oppfordret meg til å gå til legen å få valium neste gang.. ble til at snille mannen min sa vi kunne kjøre hjem...( heldigvis hadde han en bil tilgjengelig hehe) vi kjørte da fra polen til norge med lillegutt på 13 måneder og det gikk kjempefint!! Men selvfølgelig er jo fly det aller letteste, men er du redd så er du redd!!
Iselilja Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Tror jeg hadde vurdert å holde meg hjemme... Når du er gravid kan du ikke ta hverken valium eller andre typer "beroligende". Er det bare du og barnet som evt flyr, eller har dere pappa'n med dere? Synes uansett det høres ut som en vanskelig tur, hvis du kaster opp/er ekstremt kvalm i tillegg. Kan ikke besteforeldrene komme til dere? Eller kanskje pappa'n og barnet kan fly og du kan ta toget alene?
Gjest -<<- Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Hadde tatt tog. Både fordi det er langt mer miljøvennlig og fordi man fort bruker nesten like lang tid på å reise til flyplass, sjekke inn, stå i sikkerhetskontroller, gå om bord, fly, muligens gå gjennom mer kontroller og reise fra flyplass. Min erfaring er i grunn at dette sjelden lønner seg tidsmessig, eller i hvert fall at man sparer så lite tid at det ikke er verdt alt maset.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Enig...hadde tatt toget. Riktignok tar det 6,5 timer....men bedre enn å nesten svime av bare å se på flyet.
LadyLuck & Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 tror jeg hadde satset på tog, men har sykt flyskrekk selv. så om ly er uungåelig innenfor rimelighetens grenser så flyr jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå