Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg er rimelig sikker på at jeg har fått sopp, men jeg vil ikke ta gynekologisk undersøkelse, for jeg er nesten 100% sikker på dette, men jeg har bare 11 dager til fødsel, kan det forsvinne av seg selv etter fødselen? Hvis jeg bare venter litt trenger jeg ikke ta noen kur eller??
*VINO_alle_gode_ting_er_tre* Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 jeg ville dratt på apoteket og kjøpt canesten. Det skader ikke å ta det, og du trenger ikke dra til gyn for å kjøpe det heller. Se om det hjelper. Tror nok ikke sopp bare forsvinner av seg selv etter en fødsel, men er ikke sikker. synes det høres rart ut... Jeg har hatt sopp et par ganger i dette svangerskapet og canesten har hjulpet med en gang på meg!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Da er vi i samme båt. Har gått på antibiotika pga UVI, og da er det visst lett å få soppinfeksjon nedentil. Ringte legen, og han sa jeg bare kunne gå på apoteket å kjøpe Pevaryl Depot (1 stikkpille) evt Canesten + Canesten salve. Ingen fare med det mens man er gravid. Jeg turte ikke kjøpe før jeg hadde snakket med han, men det var ingen fare. Mye bedre nå. Aner ikke om det vil gå over av seg selv, men for min del var det uaktuelt å vente med behandling, det klødde noe helt ille + sårt... Har også 11 dager til termin - måtte tiden gå fort ;-) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Okey, takk for svar! Men måtte ikke du snakke med legen for å få resept på dette? Og det er ikke farlig å ta canesten selv om man kanskje ikke har sopp?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Rart, samme her.. Jeg har kommet halvveis i kuren min for urinveisinfeksjon, er det kanskje dette som gjør at det slår ut og sånn.. Er canesten dyrt? Lykke til du og, 11 dager er ikke lenge:)
*VINO_alle_gode_ting_er_tre* Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Canesten er reseptfritt og koster ca 150 kr tror jeg. Snakk med noen på apoteket hvis du er usikker, de kan sikkert svare på spørsmålene dine.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Er nok det som har gjort det ja... Kjip bivirkning..... Hadde det i forrige svangerskap også, trodde jeg var skånet denne gangen, men den gang ei.. Betalte vel ca 200 for både stikpille og kremen, og den er respetfri. Da jeg snakket med legen sa han at det mest sansynlig var sopp jeg hadde fått og måtte prøve en kur. Så da kan det vel ikke være så farlig om ikke det skulle være sopp, uten at jeg er tør si det sikkert i det hele tatt!! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Ja, det er kuren mot uvi som forårsaker soppen, den dreper alle bakteriene der nede, og gjør sånn at balansen i skjeden blir helt feil... Derfor kommer soppen... Min lege sa at det bare var å behandle, og heller ta kontakt om det ikke ble bedre fort...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Det er ikke farlig å bruke Canesten selvom du er gravid, men det blir anbefalt at man ikke bruker innføringshylsen til stikkpillen. Man bør bruke fingeren i stedet, og ikke dytte den altfor langt opp. Canesten kan du få uten resept.
KristineH79 Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Jm anbefalte at man gjør noe m det så fort som mulig! Hun sa oxo at om man har sopp under fødsel ble man mindre "elastisk" innvendig! Og du kan jo prøve den nye (lakal/lasal) husker desverre ik helt hva den heter men har vært reklame om den på tv. Den har jg hørt d følger m test som påviser sopp... Har ik prøvd den selv men hør m apoteket...
Amanda- Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 canesten kur. men har hørt at de anbefaller ikke og ta vaginal tabl. så tett på termin. tilfelle noe skulle skje og da får barnet det i øynene.. men vet ikke om det stemmer altså. men hør med apoteket....de vet det nok best...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå