januarbaby+maibaby Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 eller er dere hvite på denne tiden? Er det farlig med spraytan???
Ejlis Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg er hvit. Tenker på å ta sol, men har blitt med tanken. SKAL ta litt til jul. Skal til syden rett etter. Du da?
Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Hmm.. Jeg mente virkelig å ha fått vite at man for all del ikke skal gå i solarium.. Tror faktisk det var legen som sa det.. Spray derimot tror jeg går fint.. Det med solarium, var på grunn av varmen, samme som at du skal holde deg unna sauna og lange varme bad osv... Tror jeg ville hørt med legen før evt solarium..
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 man kan ta solarium så lenge man passer på å ikke bli for varm.. men jeg tok litt i sommer, og blei uvell av det.. syns det blei forvarmt uansett hva jeg gjorde. så det slutta jeg med etter et par ganger. tok spraytan en gang.. sjekka opp begge deler først, og forsikra meg om at det var trygt.. men nå på vinteren er jeg bare all natural:)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg har hørt litt forskjellig vedr solarium og barn i magen. Noen sier det er skummelt andre ikke... Har sikkert litt med hvor lenge man ligger. Men èn ting er heeelt sikkert og det er at solarium ødelegger huden din! Jeg boikotter de sengene fullstendig etter å ha sett resultater på brystet. Solte meg litt nå og da fra jeg var 15 år til jeg var et parogtjue...Jeg ser ut som en femtiåring på brystet. Ansiktet mitt er heldigvis fint ennå.. Men trolig kommer rynkene tidligere bare fordi jeg solte meg i solarium for flere år siden.. Her går det i piz buin sun tan krem. Den er dritbra!!
Adriansmor med tulla Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Ingen av delene... når jeg er feit kan jeg likså godt være bleik åsså....=/
Serial mom Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 hihihi,det er rette instillinga,Adriansmor:-))) Tenker som deg,jeg. Er jo 20kg i pluss nå,så tror ikke en dyp brunfarge gjør meg no særlig lekrere. Dessuten er det jo ingen som ser om jeg er brun eller ikke,det er kaldt ute,og jeg har på masse klær! Tenkte heller slå til i sommer,når babykiloene er borte og det blir varmt i været,da først har jeg bruk for farge! :-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 man burde ikke ta sol når man er gravid. dette fordi man har mye større sjangse for å utvikle hudkreft å varige pigmentforandringer i huden. det er fordi at graviditetshormonene påvirker hudens beskyttelses instinkt. er hudpleier å fraråder sterkt!
Ida m/ Prinsesse+Spire Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Tok en god del sol i begynnelsen av svangerskapet.. men sluttet da jeg oppdaget en stor pigmentflekk på halsen. Har hørt at strålene ikke går så langt inn i huden at det er skadelig for babyen, men følg med på evt forandringer på huden. Flekken min er borte, men har hørt at den kan komme tilbake når jeg begynner å sole meg igjen.
Linaria Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Tar innimellom sol til vanlig. Men vil ikke ta sjansen nå som jeg er grevid. Tipper det ikke er forsket noe særlig på temaet. Den eneste fordelen jeg kan komme på med å ta sol, er økt produksjon av D-vitamin, men tran kan kompensere for det. Spraytan bruker jeg ikke. Og nå mens jeg er gravid unngår jeg det meste annet av "kjemikalier" også... Det er simpelthen ikke forsket noe særlig på det, så jeg velger å avstå. Det er bare snakk om 9 måneder uansett. Kan godt tåle å bli litt bleik og få litt tørrere hud den korte stunden.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 solen i solarium kan ikke gi eg sterkere hud til solen . man får ikke grunnlag av å ta solarium. strålene er helt feil strålelengde på. og ikke variert nok, så det er en annen god grunn til å ikke bruke solarium. spraybrun og selvbruningskremer er d ikke farlig å bruke under graviditet. men peel huden godt først å smør inn med fuktighetskrem først. da får du best resultat. smør gjærne innsiden av hendene inn med oljerik krem først. åsså vask hendene med fast såpe etter på så slipper du brunfarge på innsiden av hendene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå