Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Mini er 5 mnd gammel i dag og vi koker vannet til grøten, drikkevann og evt mme (har fått litt mme når jeg var ute i praksis i noen uker og pappaen hjemme). Jeg synes i grunnen det er unødvendig, men pappaen hadde spurt HS for noen uker siden og HS hadde svart "dere må jo ikke koke det, men for å si det slik, jeg hadde nok gjort det" og derfor insisterer han på å koke vannet. Men altså, mini er jo 5 mnd gammel han har fått skikkelig fart på ålingen/krypingen sin så han får tak i alt mulig av leker og ting på gulvet som sikkert er fult av både det ene og andre av basselusker uansett. Hva mener dere? Bør vi koke til 6 mnds alder, eller kan vi gi oss nå?
Augustspire=) Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 helsesøster sa til meg at vi måtte koke vannet til mme,men vi kunne gi drikkevann rett fra springen..syns dette var litt rart!så jeg lurer også på det samme..er det sånn at vi må koke vannet til mme helt til vi slutter å gi det??
LINDA*** Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Du som er mor til 3 burde vel husket litt, hehe... Neida;) Kan bare snakke for meg selv, men på HS sa de at man kunne slutte å koke vannet fra 4mnd-alder. Så det har vi gjort. Og det har faktisk gått kjempegreit:) Vi lar bare vannet renne lenge så det får slått fra seg "rør-vannet". Så blander jeg det til mme og grøt. Og varmer det så i micron når det skal bli varmt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå