Gå til innhold

kalorier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å bli kvitt litt kilo her,gitt!går mye tur, men vet noen her hvor mange sånn ca kalorier man skal få i seg i løpet av en dag?hva er liksom normalen?hva er riktig mengde pr måltid?vet at det viktigste er å spise sundt og variert,men lurer litt på dette med kalorier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn omtrent 1500 kalorier pr dag er normalen tror jeg, men det avhenger jo også litt av forbrenning og aktivitetsnivå. Hvis man skal ned i vekt må man redusere kaloriinntaket noe, men tror ikke man bør gå under 1000 kalorier. Husk på at hvis du ammer så trenger du litt ekstra energi til det.

Det viktigste er ikke å telle kalorier, men å spise sunt og variert og komme seg ut og røre seg.

Skrevet

Man skal aldri slanke seg når man ammer, samme som når man er gravid. Man kan legge om kostholdet og spise sunt og variert, men næringsinntaket skal være det samme!

Skrevet

Hvis du ikke er veldig liten og spe, skal du ikke under 1200 kcal dgl. Dette er det kroppen trenger for å holde grunnforbrenningen i gang (Dvs det du trenger for å ligge stille i sengen hele dagen), ellers vil kroppen tære på det den har- først muskler, så fett. Med et normalt aktivitetsnivå regnes ca 2000-2500 for kvinner og 2500-3000 for menn. Og ja, amming øker energibehovet ca med 400 kcal dgl.

Hyppig, lite og velbalansert er det som funker aller best- unngå for all del å droppe alle karbohydrater og lignende "vidunderkurer". Hver 3 time er en gammel slager som holder forbrenningen oppe.

Når man slanker seg er 1600kcal dgl en fin mengde, litt mer hvis du ammer. Lykke til:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

dersom du legger ut vekt,høyde og aktivitets nivå ut skal jeg prøve å se om jeg kan få regnet ut hva grethe roede mener ammende skal spise.

Skrevet

Hvorfor ikke droppe karbohydrater?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...